"برنادت میهان" سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز گذشته (دوشنبه) در مصاحبه خود با پایگاه خبری "واشنگتن‌فری بیکن" مدعی شد که ایران بر اساس طرح اقدام مشترک که در ژنو مورد تایید طرفین قرار گرفت، می‌بایست مسئله موشک‌های بالستیک را نیز پاسخ گفته و آن را حل کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، میهان گفت: بر اساس طرح اقدام مشترک، ایران باید مسائل مطرح شده در قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل درباره برنامه هسته‌ای خود را قبل از رسیدن به راه‌حل جامع حل و فصل کند.

این در حالی است که سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به این مواضع اعلام کرد که بحث توان موشکی جزء خط قرمزهای ایران محسوب می‌شود و تهران اجازه صحبت درباره این امور در مذاکرات هسته‌ای آتی را نخواهد داد.

بنا براین گزارش، هفته گذشته "وندی شرمن" معاون وزیر خارجه آمریکا و مذاکره کننده ارشد این کشور در طول نشستی در کنگره اعتراف کرد که ایران می‌تواند فعالیت‌های مربوط به موشک‌های بالستیک خود را تحت توافق هسته‌ای موقت در ژنو به مدت حدود شش ماه ادامه دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۷:۰۰ ۲۲ بهمن ۱۳۹۲
تو و شرمن غلط اضافی کردین..مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۲ بهمن ۱۳۹۲
غلط زیادی کردن اینروزها کار مقامات آمریکا شده. دیدید که امروز چکار کردیم پس دچار توهم نشید.
Iran (Islamic Republic of)
بسیجی
۱۵:۳۴ ۲۲ بهمن ۱۳۹۲
هریک از ایرانی ها در مقابل دوست وکسانی که خواهان صلح هستند هموچون گل شکفته هستند اما در مقابل متجاوزان به کشورشان همچون موشک های شهاب هستند ایا این همه موشک را می توانین از بین ببرین ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۲ بهمن ۱۳۹۲
ما اگر به فرض محال فن آوری هسته ای رو رها کنیم ولی فن آوری موشک را رها نخواهیم کرد.
آخرین اخبار