رئیس و عضو مجمع نمایندگان استان گلستان دیدار امروز اعضاء این مجمع با رئیس جمهور را تشریح کردند.

"رضا صابری" نماینده مینودشت در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دیدار امروز مجمع نمایندگان استان گلستان با رئیس جمهور گفت: این دیدار صبح امروز دوشنبه ۲۱ بهمن ماه در محل نهاد ریاست جمهوری صورت گرفت.

وی با بیان اینکه این دیدار یک ساعته بود، افزود: معاون اجرایی و معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز در این دیدار حضور داشتند.

رئیس مجمع نمایندگان استان گلستان تصریح کرد: ۷ نماینده استان گلستان در این دیدار حضور داشته و به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

نماینده مینودشت ادامه داد: در این نشست ابتدا بنده گزارشی از مشکلات استان گلستان و نیازهای این استان را مطرح کردم که مربوط به حوزه‌های اقتصادی، آموزشی، بهداشتی و... بود.

صابری تصریح کرد: بررسی مشکلات پروژه راه آهن گرگان_ مشهد از مهم‌ترین موضوعاتی بود که مطرح شد و دولت نیز وعده داده این پروژه از طریق منابع مختلف از جمله فاینانس تامین مالی شود.

وی افزود: البته دولت قول مساعد داده که تکمیل پروژه راه آهن گرگان_ مشهد قابل اجراست.

رئیس مجمع نمایندگان گلستان تصریح کرد: همچنین در این نشست به حوزه کشاورزی نیز اشاره و مشکلات کشاورزان استان مطرح شد که دولت در این زمینه قول مساعد داد.

وی تصریح کرد: در خصوص صنایع پتروشیمی، جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی، حوزه نفت و گاز نیز موضوعاتی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین، عیسی امامی نماینده گرگان و آق‌قلا با اشاره به این نشست به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: مشکلات و نیازهای پیش روی استان گلستان در این نشست مطرح شد.

وی افزود: نمایندگان استان نیز به صورت کلان و حوزه‌های انتخابیه‌ای مشکلات خود را بیان کردند که عمده محور بحث ما عدم رشد متوازن در استان گلستان بود، چرا که استان گلستان در این راستا از میانگین کشور عقب ماندگی دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان ادامه داد: کمبود منابع آب و به عبارتی عدم مدیریت منابع آب از دیگر موضوعاتی بود که مطرح شد، همچنین عدم توجیه طرح‌های کشاورزی و... نیز در این نشست مطرح شد.

امامی به پروژه راه آهن گرگان_ مشهد اشاره کرد و گفت: این پروژه به عنوان یک پروژه ملی محسوب می‌شود که دولت قول تامین منابع مالی آن را داد.

درخواست از دولت برای حل مشکلات مرزهای جغرافیای سیاسی استان

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان در ادامه تصریح کرد: از دیگر موضوعاتی که در این نشست مطرح شد، موضوع مرزهای جغرافیای سیاسی استان گلستان با استان‌های همجوار بود.

وی با بیان اینکه استان گلستان ۱۵ سال پیش از استان مازندران منفک شده است، افزود: علی رغم تلاش نمایندگان ادوار این استان و سایر مسئولان، مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که امیدواریم دولت آن را مرتفع کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات تاکید کرد: طرح جامع سیل که از چندی پیش آن را در دستور کار قرار داده‌ایم در این نشست مطرح شد، چرا که استان ما علی رغم بارش‌های زیاد کمبود آب شدید دارد و جاری شدن سیل‌ها نیز مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

امامی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری از دیگر موضوعاتی بود که به آن اشاره شد، چرا که زمینه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در استان گلستان مهیا است.

رئیس جمهور به استان گلستان می‌رود

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان به درخواست نمایندگان استان گلستان از رئیس جمهور برای سفر به استان گلستان اشاره کرد و گفت: تقاضای سفر استانی رئیس جمهور به استان گلستان از‌‌ همان ابتدای دولت مطرح بود، خوشبختانه تمام نمایندگان در نشست مذکور از رئیس جمهور درخواست کردند تا در فصل بهار به استان گلستان سفر کنند.

وی افزود: احتمال دارد این اتفاق زود‌تر از فصل بهار یعنی اواسط اسفندماه اتفاق بیفتد، چرا که شرایط استان گلستان بهاری است.

امامی در پایان گفت: امیدواریم رئیس جمهور با ورود به استان گلستان موجبات رشد و شکوفایی استان را فراهم آورد.

انتهای‌پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار