افرادی که دچار بی‌خوابی و بدخوابی هستند باید "رژیم غذایی" خود را مورد بررسی قرار دهند در این میان سیب‌زمینی و بوقلمون به داشتن خوابی راحت کمک می‌کند.

شهرزاد محمدیان، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: میزان خواب افراد مختلف و مدت زمان لازم خواب درسنین مختلف با یکدیگر متفاوت است و هرفردی ممکن است در دوره‌های خاصی دچار اختلال خواب شود.

وی افزود: برخی افراد، بیشتر مواقع دچار بی‌خوابی هستند، مصرف مقادیر زیاد شیرینی، غذاهای دیر هضم، مواد غذایی حاوی کافئین و نوشابه‌های گازدار، باعث تولید بیش ازحد آدرنالین و تشدید بی‌خوابی این افراد می‌گردد.

دکتر محمدیان تصریح کرد: در صورتی که فردی دچار اختلال خواب است، باید در زمان صرف عصرانه، یا شام، از خوردن موادغذایی مانند: غذاهای حاوی چربی‌های اشباع و موادغذایی حاوی کافئین خودداری کند.

این افراد می‌توانند به جای استفاده از این موادغذایی، مانند: غذاهای سرشار از کلسیم و منیزیم مانند شیر، گل کلم، مرغ و ماهی، موادغذایی حاوی اسیدآمینه تریپوفان از قبیل دانه‌های غلات، ماهی تن، موز، انجیر، خرما، مغزها وغیره استفاده نمایند، همچنین این افراد باید به مقدار زیاد مصرف کنند. کم آبی از مهمترین دلایل بی‌خوابی است.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی خاطر نشان کرد: سیب‌زمینی، بوقلمون، کاهو و سیر نیز در داشتن خواب راحت کمک می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار