آشنايي با عجيب‌ترين اختلالات خواب+ تصاویر

متخصصان با مشاهده‌ي نمونه‌هاي عجيبي از اختلالات خواب در ميان افراد دريافتند كه مغز تاثير زيادي در ايجاد عوامل اختلال خواب دارد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اختلالات خواب عجيب و غريبي در دنيا وجود دارد كه افراد زيادي به آنها دچار مي‌شوند و گرفتار بيماري‌هاي نادري نيز خواهند شد.

* بيماري زيباي خفته
لوئيزا توپ دختر 15 ساله است كه هنگامي كه به خواب مي‌رود ديگر كسي نمي‌تواند او را از خواب بيدار كند او داراي يك بيماري نادر به نام "بيماري زيباي خفته" است و تاكنون پزشكان نتوانسته‌اند درماني قطعي براي او به وجود بياورند.
او يك روز كامل (24 ساعت) مي‌خوابد و تعداد دفعات زيادي حتي تا چند روز به طور كامل خوابيده است.



اين بيماري كه بيداري غير 24 ساعت ناميده مي‌شود شب و روز افراد را با هم مختل مي‌كند و ساعت طبيعي بدن را به هم مي‌ريزد و افراد در خواب هوشيار هستند و ساعت‌هاي طولاني مي‌خوابند.



* نارا كوليسي
افرادي كه هنگام انجام كارهاي ضروري خوابشان مي‌برد.
اين شايد يكي از بهترين و شناخته شده و در عين حال جالب‌ترين اختلالات باشد كه خواب افراد هنگامي كه در حال انجام كارهاي ضروري هستند حمله مي‌كند و فعاليت‌هاي روزمره را دچار اختلال مي‌كند اين حمله خواب ممكن است هنگام رانندگي، پياده‌روي و حتي ظرف شستن نيز بروز كند.


* كاتاپ لكسي
زني كه هنگامي كه مي‌خندد خوابش مي‌گيرد
سكراسكات از يك اختلال نادر رنج مي‌برد كه باعث مي‌شود او هنگام شوخي و خنده ناگهان احساس خواب آلودگي شديد كند و به طرز عجيبي به خواب برود. اين اختلال خواب‌ها در حال حاضر 5 نفر از هر ده هزار نفر در جهان را به خود مبتلا كرده است.



تقريبا هر كسي هنگامي كه به خواب مي‌رود به طور مسالمت آميز به خواب عميق فرو مي‌رود اما در وضعيت‌هايي ديده شده است كه سندرم مرگ ناگهاني در افراد باعث شده است تا شخص سالم و تندرست هنگامي كه به خواب عميق فرو مي‌رود ديگر هرگز بيدار نمي‌شود.
اين سندرم مرگ در نوزادان نيز ديده مي‌شود اما در مردان  مسن به مراتب بيشتر است.







انتهاي پيام/

برچسب ها: اختلال ، خواب ، مغز ، سندرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار