محدوده ی محله امامزاده جعفر یزد به عنوان یک بخش از بافت تاریخی یزد با توجه به اتفاقات و تخریبهای درونی این بافت،امروز نه تنها برای یزدی‌ها بلکه اکنون برای خیلی از ایرانی‌ها ی دوستدار میراث فرهنگی شناخته شده است و همگی خواستار حفظ و احیاء منطقی بافت پیرامون این بقعه ی تاریخی هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد 

محدوده ی محله امامزاده جعفر یزد به عنوان یک  بخش از بافت تاریخی یزد با توجه به اتفاقات و تخریبهای درونی این بافت،امروز  نه تنها برای یزدی‌ها  بلکه اکنون برای خیلی از ایرانی‌ها ی دوستدار میراث فرهنگی شناخته شده است و همگی خواستار حفظ و احیاء منطقی بافت  پیرامون این بقعه ی تاریخی هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی و جمعی از کارشناسان دفتر فنی طی یک ماموریت از بافت تاریخی اطراف امامزاده بازدید و ضمن دیدار با ساکنان محل و شنیدن مشکلات ایشان ،موضوع را بررسی و درخواست جدیدی برای ابطال  آخرین مصوبه کمیسون ماده 5 و تغییر مشاور طرح به استانداری  یزد ارسال شد.

بنا بر نظریه کارشناسان دفتر فنی طرح مناسبی  با رعایت اصول شهرسازی و ضوابط بافت تاریخی  توسط شرکت مشاوره هنر سرای معماری در مرحله اول ارایه شده بود، که در صورت تکمیل نقش بسزایی در مرمت و حفظ آثار موجود در اطراف امامزاده جعفر یزد خواهد داشت./ز
برچسب ها: فرهنگی ، صنایع ، دستی ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.