معاون امور جوانان و دانشجویی سازمان جوانان هلال احمر کشور افزود: عشایر به لحاظ نوع زندگی که دارند در مقابل حوادث و بلایای طبیعی آسیب پذیرتر از اقشار دیگر جامعه هستند و به همین دلیل توانمند سازی جوامع عشایری و ارایه آموزش های لازم به آنها می تواند در مواقع بحرانی بسیار مفید و موثر باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ لَله گانی در مراسم افتتاحیه کانون عشایری هلال احمر که با حضور مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، مدیر کل امور عشایر خوزستان و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت استان برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای عشایر گفت: جمله حضرت امام(ره) که عشایر ذخایر انقلاب هستند، به تمامی بیانگر نگاه بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در مورد عشایر زحمت کش است.

وی یکی از اهداف جمعیت هلال احمر را تامین سلامت انسان ها عنوان کرد و گفت:‌ مطابق اهداف سازمانی از سال ها پیش مذاکراتی با سازمان امور عشایری ایران جهت انعقاد تفاهم نامه بین دو سازمان صورت گرفته بود اما مسکوت مانده بود که هفته پیش تفاهم نامه جدیدی بین روسای سازمان جوانان و سازمان امور عشایری ایران به امضای رسید.

لَله گانی ابراز امیدواری کرد با همکاری سازمان امور عشایری ایران بتوان در جهت توانمند سازی جوانان عشایری گام برداشت.

وی سازمان جوانان هلال احمر را درب ورورد اعضا به جمعیت هلال احمر خواند و گفت:‌ جامعه سنی پنج تا ۲۹ سال می توانند با عضویت در کانون های سازمان جوانان فعالیت های داوطلبانه، عام المنفعه و بشردوستانه انجام دهند.

لَله گانی فعالیت کانون های سازمان جوانان هلال احمر را مصداق ضرب المثل ماهیگیری یاد دادن دانست و افزود: ما در نظر داریم با ارایه آموزش های امداد و بشردوستانه به جوانان عشایری آنها را در مقابل حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی توانمند سازیم.

معاون سازمان جوانان هلال احمر در پایان سخنان خود به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «نظام جمهوری اسلامی برای عشایر در همه جای کشور ارزش قایل است و عشایر را یکی از برجسته ترین قشر کشور می شناسد زیرا هم در کار سازندگی سهیم اند و هم در دفاع» اشاره کرد.

 لَله گانی، معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعيت هلال‌احمر کشور پيشتر در نشست مشترك با مسئولان سازمان امور عشايري ايران از آمادگي سازمان جوانان براي ارايه خدمات بشردوستانه و امدادي به جامعه عشايري كشور خبر داده بود. لازم به ذکر است راه‌اندازي كانون‌هاي عشايري مي‌تواند به‌ صورت خودكار بستر‌ساز حضور سازمان امداد ‌و ‌نجات در اين مناطق باشد./ش


برچسب ها: افتتاح ، عشایر ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.