با توجه به اصالت وجودی هنر و هنرمند، مسئولیت مهمی در راستای گسترش پیام انقلاب بر دوش هر هنرمند آگاه و متعهدی سنگینی می کند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ؛هنرمند مطرح و برجسته رشته هنر نگارگری در رابطه با هنر و هنرمند متاثرازانقلاب اسلامی گفت:  در شرایط امروز جهان، هنرمند با بهره گیری از زبان هنر نقش تاثیرگذاری در راستای گسترش پیام امام و انقلاب اسلامی در بین ملت های مسلمان می تواند ایفا کند

اصل نجفی با  اشاره به اینکه بیداری اسلامی حاصل مهندسی تاریخی امام راحل بود، افزود: حضرت امام (ره) برای اولین بار بيداری اسلامی را از گفتمان، به یک نوع عمل سياسی و انقلاب ملت های مسلمان، در مقابل استکبار و استعمار ارتقاء داد و در مدت زمان کوتاهی و با آن همه مخالفت جهان استکبار، این رویکرد سیاسی را در دل همه مستضعفان جهان ثبت کرد.

وی با تاکید براینکه برای گسترش مفاهیم نهفته در گفتمان بیداری اسلامی با ابزار های هنری نیاز به تولید آثار هنری است، ادامه داد : توجه به جنبه های در بر گیرنده این گفتمان در مسائل اعتقادی و اجتماعی با توجه به رویکرد جوامع اسلامی و تفکیک آنها با پشتوانه اصل دین اسلام دارای بیانی ساده در قالب های متعدد هنری از جمله وظایف اصلی هنرمندان است.

 هنرمند مطرح و برجسته رشته هنر نگارگری  تصریح کرد: امروز بعد از چند دهه تلاش و استقامت مردم آگاه و بیدار ایران، گفتمان بيداری اسلامی با درک و باور قلبی، يک دستاورد جوامع اسلامی با تکيه بر ایمان و متأثر از اسلام به یک نوع رفتار سياسی در مقابل استکبار تبدیل شده است.

اصل نجفی فرد با توجه به اشاعه سریع امواج بيداري اسلامي در سراسر جهان و احیاء دوباره ارزش های ناب اسلامی و سهم عظیم ابزارهای هنری و مسئولیت تاریخی هنرمندان و متولیان هنری نسبت به این امر اظهار کرد : غرب، با داشتن دستگاه های تبلیغاتی با تکیه بر تمام ابزارهای رایج رسانه ای و هنری، بطور مستمر اعتقادات مسلمانان، وحدت بین اقوام اسلام و بيداري اسلامي را نشانه گرفته، و حجمه سنگینی نسبت به این بحث در کل دنیا دارد.

وی یادآور شد: گفتمان آگاهی و بيداری اسلامی که به وسيله حضرت امام خميني(ره) مهندسي و با عمل سیاسی مردم مسلمان ایران به انقلاب اسلامی ایران تبدیل گردید، يک جريان مقطعی نیست، بلکه حرکتي است که در طول تاريخ ادامه داشته و جاودانه خواهد بود، و همواره نیاز به بازخوان وبازيابی جوامع اسلامی می باشد.

هنرمند مطرح و برجسته رشته هنر نگارگری در پایان با تاکید بر لزوم طرح و برنامه برای پيشبرد اهداف بيداری اسلامی و به دست گرفتن ابتکار عمل و تهاجم به طرح ها و نقشه‌های دشمنان،  خاطر نشان کرد: لذا هر هنرمند متعهد باید با توجه به وسع و ابتکار خود گوشه ای از بحث و گفتمان بیداری اسلامی را برای مسلمانان و ملت های نیک اندیش دنیا، بیان کند./ش

 

برچسب ها: زبان ، هنر ، انقلاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.