نماینده درود و ازنا گفت: سبک بودجه‌ریزی دولت اشتباه است چرا که باید بودجه‌ریزی براساس شاخص‌ها و وضعیت عمومی کشور انجام شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، عباس قائدرحمت در تذکر شفاهی در صحن عنی مجلس با اشاره به سخنان نوبخت در خصوص نظرسنجی‌ها و تصمیمات دولت گفت: دولت نباید به گونه‌ای جلوه دهد که نظر نمایندگان مردم با آنها متفاوت است و از این طریق به نمایندگان فشار آورد.  
 
وی افزود: مجلس و نمایندگان به جای ملت تصمیم‌گیری می‌کنند.  
 
این نماینده مجلس ادامه داد: روز گذشته برای مصوبه‌ای مربوط به صدا و سیما، نماینده صدا و سیما دعوت شد لطفا توضیح دهید بر اساس کدام ماده آئین‌نامه چنین اقدامی صورت گرفته است.  
 
قائد رحمت همچنین با اشاره به یک درصد مالیات بر ارزش افزوده سلامت تصریح کرد: براساس آئین‌نامه داخلی مجلس مصوبات نمایندگان قابل تغییر و یا قابل ارجاع به کمیسیون نیست، چگونه مصوبه مربوط به یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به کمیسیون ارجاع شد.  
 
وی همچنین با انتقاد از وضعیت بودجه‌ریزی گفت: نباید اینگونه بودجه‌ریزی شود باید بودجه براساس شاخص‌ها و وضعیت عمومی کشور تدوین شود، از این رو از دولت می‌خواهیم که وضعیت‌ بودجه‌ریزی را اصلاح کند.  
 
علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر قائد رحمت بیان داشت:‌ براساس ماده 8 آئین‌نامه داخلی مجلس ما می‌توانیم حتی نماینده اتاق بازرگانی را برای ارائه توضیحات به مجلس دعوت کنیم، صدا و سیما که دیگر سازمان بزرگی است.
 
وی با اشاره به مصوبه یک درصد مالیات بر ارزش افزوده حوزه سلامت ادامه داد:‌ آنچه را که شما تصویب کردید ابهام داشت، در این مصوبه درباره تجهیز بیمارستان‌ها نیز بحث شده بود، در صورتی که کل منابع این تبصره به بیمه سلامت اختصاص یافته بود و این در مصوبه ابهام بوجود آورد.  
 
رئیس مجلس با اشاره به انتقاد قائدرحمت درباره نحوه بودجه‌ریزی تصریح کرد: به عقیده من نیز بودجه‌ریزی نباید این‌گونه صورت گیرد و این‌گونه بودجه‌ریزی اشکال دارد.  
 
لاریجانی گفت: ردیف‌های هزینه‌ای و درآمدی مشکل دارند، دولت یک ماده واحده را با تبصره‌های زیادی به مجلس ارائه می‌کند و مجلس نیز به آن تبصره‌های متعددی را الحاق کرده است. این اقدام مطلوب و مورد تایید نیست.  
 
وی تاکید کرد: در نامه‌ای به رئیس‌جمهور از وی خواستم که تبصره‌هایی که قوانین مادر را تغییر می‌دهد به کمک مجلس تغییرات لازم را پیشنهاد دهند تا تغییرات صورت گیرد و ظرف یکسال آینده همه مشکلات برطرف شود تا در سال آینده دیگر مشکلات کنونی بودجه وجود نداشته باشد.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: رحمت ، لاریجانی ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار