مديرعامل مجتمع گازي پارس جنوبي با بيان اين كه هم اكنون هيچ گونه محدوديتي در تحويل مايعات گازي به مجتمع هاي پتروشيمي واقع در منطقه ويژه اقتصادي پارس جنوبي وجود ندارد، گفت: البته با توجه به شرايط كنوني آب و هوايي كشور تحويل گاز اتان به اين مجتمع ها محدود شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مسعود حسني با بيان اين كه هم اكنون هيچ گونه محدوديتي در تحويل مايعات گازي به مجتمع هاي پتروشيمي واقع در منطقه ويژه اقتصادي پارس جنوبي وجود ندارد، گفت: البته با توجه به شرايط كنوني آب و هوايي كشور تحويل گاز اتان به اين مجتمع ها محدود شده است.

حسني گفت: هم اكنون از شش پالايشگاه پارس جنوبي به ترتيب روزانه ٢٧، ٥٧، ٦٣، ٧٨، ٥٦ و ١٠ ميليون متر مكعب گاز ترش دريافت كرده و بعد از عمليات فرآورش و جدا سازي مايعات گازي بخش زيادي از گاز دريافتي خود را به خط لوله سراسري گاز تزريق مي كنند.

مصرف روزانه گاز طبيعي كشور در بخش خانگي هم اكنون از ٥١٨ ميليون متر مكعب فراتر رفته است، اين ميزان نسبت به روزهاي گذشته حدود ٢٧ ميليون متر مكعب افزايش داشته است.

در حال حاضر مشتركان گازي در تمام استان هاي كشور به خصوص استان هاي مركزي بايد صرفه جويي گاز را جدي بگيرند تا امكان بهره مندي همه مردم به ويژه مشتركان مستقر در انتهاي شبكه گازرساني فراهم شود.

با كاهش مصرف گاز در استان هاي مركزي اعم از تهران، قم، فارس، اصفهان، سمنان، زنجان و قزوين، امكان افزايش فشار گاز در استان هايي كه انتهاي خط انتقال واقع شده اند، فراهم مي شود و اين امر از قطعي گاز ديگر استان ها جلوگيري مي كند.

هم اكنون با توجه به اولويت داشتن گازرساني به بخش خانگي، گاز صنايع بسيار محدود شده است به طوري كه هم اكنون گازرساني به نيروگاه ها به روزانه ١٢ ميليون متر مكعب كاهش يافته است.

وي با تاكيد براين كه هم اكنون كاركنان و مديران مجتمع گازي پارس جنوبي براي رفاه حال هموطنان به صورت شبانه روزي مشغول به كار هستند، گفت: طي چند روز گذشته براي توليد و فرآورش حداكثري گاز از ميدان مشترك پارس جنوبي هيچ يك از مديران و كارشناسان فني اين مجتمع حتي براي استراحت به خانه نرفته و بدون وقفه مشغول كار هستند.

حسني از تحويل روزانه بيش از ٢٨٠ ميليون مترمكعب گاز ترش در مجتمع گازي پارس جنوبي خبر داد و گفت: از اين ميزان گاز ٢٠٢ ميليون متر مكعب پس از فرآورش و شيرين سازي به خطوط سراسري تزريق مي شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: گاز ، نفت ، پالایش ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار