مدیر جهاد کشاورزی اسدآباد از تولید سالانه 664 هزار تن محصول کشاورزی و دامی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، ، "ناصر فتاحی" با بیان اینکه جمعیت شاغل در بخش کشاورزی 43 درصد است، اظهار کرد: میزان تولیدات بخش کشاورزی در این شهرستان 519 هزار تن است که در حال حاضر 11درصد کل تولیدات استان در بخش کشاورزی به اسدآباد اختصاص دارد.

وی گفت: شهرستان اسدآباد در تولید برخی محصولات از جمله گوجه‌فرنگی، چغندرقند و ذرت در استان سرآمد است.

فتاحی تصریح کرد: 40 هزار تن گندم در این شهرستان در سال جاری تولید شده که از این میزان تولید 50 درصد توسط بخش دولتی، 40 درصد توسط بخش خصوصی و 10درصد مابقی تولید برای مصرف کشاورزان مورد استفاده قرار گرفته است.

وی تعداد واحدهای صنایع تبدیلی و لبنی این شهرستان را 9 واحد اعلام و اظهار کرد: با توجه به آمار اعلام شده 220 هزار دام سبک و 60 هزار راس دام سنگین در این شهرستان وجود دارد که در حال حاضر 6220 بهره‌بردار مشغول به فعالیت هستند.

مدیرجهاد کشاورزی از توزیع یک هزار و 100 تن بذر گواهی شده در اسدآباد خبر داد و افزود: در سال زراعی جدید به علت رشد و ترویج آگاهی کشاورزان سه برابر سال گذشته بذر گواهی شده توزیع شده است.

وی با اشاره به افزایش توزیع بذر مادری و پرورشی گفت: در سال گذشته 10 تن بذر مادری و پرورشی در بین کشاورزان توزیع شده که امسال به 20 تن افزایش یافته است.

فتاحی اسدآباد را به عنوان اولین شهرستان استان در تولید ذرت بذری برشمرد و گفت: انتظار می‌رود این میزان تولید تا سال آینده افزایش یابد.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: همدان ، کشاورزی ، محصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.