یک کارشناس سیاست خارجی با تاکید بر اینکه ادامه اجرایی کردن بندهای توافقنامه ژنو، منوط به ارائه گزارش‌هایی منصفانه‌ای از سوی "یوکیا آمانو" مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است، گفت:این گزارش می‌تواند به همکاری بیشتر ایران با 1+5 و بازگشت پرونده هسته‌ای ایران از شورای امنیت به آژانس کمک کند.

"حسن هانی‌زاده" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در حال انجام میان ایران با نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اظهار داشت: مذاکراتی که از روز گذشته میان ایران و نمایندگان آژانس آغاز شده است، در چارچوب برنامه اعتمادسازی طرفین پیرامون موضوع هسته‌ای ایران مقابل تجزیه و تحلیل است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران پس از توافقنامه ژنو با کشورهای 1+5  همواره درصدد بود تا شفاف‌سازی کاملی پیرامون فعالیت‌های هسته‌ای خود داشته باشد، از این رو در طول 3 ماه گذشته در تمامی تاسیسات هسته‌ای کشورمان را در برابر بازرسان آژانس باز گذاشته است.

هانی‌زاده بابیان اینکه بازرسی‌های ناگهانی از سوی بازرسان آژانس همواره بر این امر تاکید داشته که ایران چیزی برای مخفی‌کاری ندارد، اظهار داشت: در حال حاضر اعتماد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نسبت به فعالیت‌های هسته‌ای ایران جلب شده است.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با تاکید بر اینکه ادامه اجرایی کردن بندهای توافقنامه ژنو، منوط به ارائه گزارش‌هایی منصفانه‌ای از سوی "یوکیا آمانو" مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است، خاطرنشان کرد: این گزارش می‌تواند به همکاری بیشتر ایران با 1+5 و بازگشت پرونده هسته‌ای ایران از شورای امنیت به آژانس کمک کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار