با رای موافق نمایندگان، حمل و نقل عمومی و ریلی و همچنین استفاده از CNG به روش بیع متقابل تا ۵ میلیارد دلار گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ نمایندگان در ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه بودجه بند ن تبصره ۲ لایحه پیشنهادی دولت را به عنوان پیشنهاد کمیسیون اصل ۹۰ در تبصره ۲ گزارش کمیسیون گنجاندند.  
 
براین اساس، به منظور اجرای طرح‌های بهینه سازی، کاهش گازهای گلخانه‌ای و کاهش مصرف انرژی در بخش‌های مختلف از جمله صنعت با اولویت صنایع انرژی بر، حمل و نقل عمومی و ریلی، درون و برون شهری، ساختمان، توسعه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر، گسترش استفاده از CNG (با اولویت شهرهای بزرگ) و مسیر راه‌های اصلی بین شهری)، تولید خودروهای کم مصرف، به وزارت نفت اجازه داده می‌شود تا متقاضیان و سرمایه گذاران بخش خصوصی و عمومی به روش بیع متقابل تا معادل ۵ میلیارد دلار با اولویت استفاده از تجهیزات ساخت داخل، قرارداد منعقد نماید.  
 
توجیه فنی اقتصادی و زیست محیطی، زمانبندی اجرا و بازپرداخت و سقف تعهد دولت در هریک از طر‌ها با پیشنهاد وزارت نفت به تصویب شورای اقتصاد می‌رسد.  
 
تعهد بازپرداخت اصل سرمایه گذاری‌های موضوع این بند به عهده دولت بوده و شرکت ملی نفت ایران منابع ناشی از صادرات سوخت صرفه جویی حاصل شده (نفت خام معادل) را در هر پروژه پس از اعلام وزارت نفت در سالهای بررسی و سرمایه گذار پرداخت و همزمان به حساب بدهکار دولت (خزانه داری کل کشور) منظور و تسویه می‌نماید.  
 
آئین نامه اجرایی این بند به پیشنهاد مشترک وزارت نفت، وزارت امور اقتصادی و دارای و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.  
 
این بند به صورت تبصره از سوی کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در صحن علنی مطرح شد و نماینگان با ۱۴۳ رای موافق، ۳۱ رای مخالف، ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر با این پیشنهاد موافقت کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: رای ، موافق ، نمایندگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار