پلیس کنیا 3 فرد مظنون به عضویت در گروه الشباب را دستگیر و 3 قبضه تفنگ و 259 گلوله را در این کشور کشف و ضبط کرد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین‌هوا، پلیس کنیا روز شنبه سه فرد مظنون به عضویت در گروه الشباب را دستگیر و سه قبضه تفنگ و 259 گلوله را در شهر ماندرا در شمال این کشور کشف و ضبط کرد.

این 3 نفر که در منطقه کورومی، ده کیلومتری شهر ماندرا، دستگیر شدند، از سومالی وارد کنیا شده بودند.

نوا امویواندا فرمانده پلیس بخش ماندرا گفت :« ما معتقدیم این 3 نفر در ماموریتی برای انجام دادن حمله ای در شهر ماندرا بودند ».

پلیس این 3 نفر را که سوار بر یک دستگاه خودروی تویوتا لندکروز بودند، هنگام گشت شبانه عادی متوقف کرد. خودروی آنها فاقد پلاک بود.

این فرمانده پلیس گفت دوربین فیلم برداری که همراه این افراد بود برای گرفتن عکس هایی از تاسیسات امنیتی و دیگر مکان‌های راهبردی به منظور حمله به این مکان ها استفاده شده بود.

امویواندا گفت :« ما هر دلیلی داریم تا اعتقاد داشته باشیم این افراد قصد خوبی نداشتند. آنها به طور کامل مسلح بودند تا حمله ای بزرگ را در شهر ما انجام دهند. اما به خواست خدا افسران ما با چشمان تیزبینشان آنها را پیش از آن که بتوانند اقدامات شریرانه خود را انجام دهند، دستگیر کردند ».

این 3 نفر برای مدت کوتاهی در پاسگاه پلیس ماندرا در بازداشت بودند و سپس برای بازجویی بیشتر به نایروبی منتقل شدند.

شهر ماندرا که به علت نزدیک بودن به سومالی همواره مورد تهدید گروه شورشی الشباب که با القاعده در ارتباط است بوده است، در چند ماه گذشته از آرامشی نسبی برخوردار بوده است.

این مقام پلیس گفت تدابیر امنیتی افزایش یافته و از مردم درخواست شده است هوشیارتر باشند و تدابیر امنیتی را جدی بگیرند. 

پس از آن که کنیا اکتبر سال 2011 میلادی نیروهایی را به سومالی اعزام کرد، شمال، شرق و بخش هایی از نایروبی و مومباسا هدف مجموعه ای از انفجارها قرار گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار