آخوندی گفت:در ایران 40 درصد انرژی توسط واحدهای تجاری مصرف می‌شود و صرفه‌جویی این واحدها برای مصارف خانگی تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران در خصوص کارگاه تخصصی شهرهای جوان - بهینه‌سازی مصرف انرژی توضیح داد گفت: در ایران 40 درصد انرژی توسط واحدهای تجاری مصرف می‌شود و صرفه‌جویی این واحدها برای مصارف خانگی تاثیرگذار است.

آخوندی با بیان اینکه آلمانی‌ها در بهینه‌سازی مصرف انرژی، توسعه شهری و ساخت واحدهای مسکونی و حمل و نقل عمومی بین شهری تجربیات خوبی دارند، گفت: بهتر است از تجربیات این کشور نیز استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال‌ها پیش زمینه همکاری با این کشورفراهم شده بود اما موفق به اجرا نشده بودیم، افزود: مرکز تحقیقات راه و شهرسازی و دانشگاه برلین آلمان تصمیم گرفتند همکاری‌هایی در این زمینه داشته باشند و آن‌ها را گسترش دهند و امیدواریم بتوانیم پروژه‌ها را فعال کنیم و این سطح دانش در شهرهای جدید اجرایی شود.

به عقیده آخوندی لازمه ایجاد این سطح دانش آموزش گسترده و عمومی در سطح جامعه برای ایجاد ظرفیت در شهرهای جدید و مدیریت در جهت کاهش مصرف انرژی است.

وی با اشاره به موضوع هدفمندی یارانه‌ها و شدت گرفتن مصرف انرژی در کشور گفت: باید میزان تقاضا در این دو امر کنترل شود و در جهت بهینه‌سازی مصرف انرژی تلاش شود.

انتهای پیام /
برچسب ها: مسکن ، انرژی ، تجاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار