گروه‌ها و جنبش‌های مختلف فلسطینی با شرکت در تظاهرات گسترده مردمی در نوار غزه تاکید کردند از ذره‌ای از خاک فلسطین دست نخواهند کشید و اجازه نخواهند داد محمود عباس یا هر کسی دیگر به نمایندگی از آنها با رژیم صهیونیستی مذاکره کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از العالم، گروه‌ها و جنبش‌های مختلف فلسطینی با شرکت در تظاهرات گسترده مردمی در نوار غزه تاکید کردند از ذره‌ای از خاک فلسطین دست نخواهند کشید و اجازه نخواهند داد محمود عباس یا هر کسی دیگر به نمایندگی از آنها با رژیم صهیونیستی مذاکره کند.

 خبرنگار این شبکه در غزه با تهیه گزارشی درباره تظاهرات فلسطینی‌ها در برخی مناطق نوار غزه گزارش داد: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش جهاد اسلامی تظاهرات مردمی گسترده‌ای را در "جبالیا" و "بیت لاحیا" در شمال نوار غزه برگزار کردند که شمار زیادی از فلسطینی‌ها و گروه‌ها و جنبش‌های دیگر و اعضای مجلس قانونگذاری فلسطین در آن شرکت کردند.

این تظاهرات در اعتراض به مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی برگزار شد. شرکت کنندگان تاکید کردند که مذاکره وسیله‌ای برای اعمال فشار بر فلسطینی‌ها برای دست کشیدن از اصول و حقوق ملی آنها تبدیل شده است.

"یوسف الشرافی"، عضو فراکسیون حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین، در حاشیه این تظاهرات به خبرنگار العالم گفت: امروز حماس و جهاد اسلامی در این تظاهرات شرکت کرده‌اند تا مخالفت خود را با مذاکرات بیهوده اعلام کنند.

 ملت فلسطین، از جمله حماس و جهاد اسلامی، به محمود عباس و هیچ کسی دیگر این اختیار را نداده است تا به نمایندگی از آنها مذاکره کنند و از ذره‌ای از خاک فلسطین دست بکشند. ما با قاطعیت اعتقاد داریم که گزینه پیش روی مردم فلسطین گزینه جهاد و سلاح است.

خبرنگار العالم در ادامه این گزارش افزود: شرکت کنندگان در این تظاهرات ضد سازش با رژیم صهیونیستی همچنین مخالفت خود را با نقش و تلاش‌های جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام و تاکید کردند که وی در حمایت از رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند.

"خضر حبیب"، از رهبران جنبش جهاد اسلامی، در این خصوص به خبرنگار العالم گفت: دولت کنونی آمریکا و دولت‌های پیشین آن همیشه جانبدار رژیم صهیونیستی بوده‌اند و در جهت پایمال کردن حقوق مردم فلسطین از رژیم صهیونیستی حمایت کرده اند.

 طرح جان کری در واقع مسئله آوارگان فلسطینی، مسئله قدس و حاکمیت فلسطین را نادیده می‌گیرد. ما با قاطعیت پایتختی غیر از قدس را برای فلسطینی‌ها رد می کنیم. ما کوتاه آمدن درباره حق بازگشت آوارگان فلسطینی را نمی پذیریم. این حق ثابت و در واقع اساسی مسئله فلسطین به شمار می‌رود.

گزارشگر العالم در ادامه تاکید کرد: شرکت‌کنندگان در این تظاهرات تاکید کردند که نتایج برآمده از مذاکرات را قبول نخواهند کرد و هر گونه توافق حل و فصل برای آنها الزام آور نیست و تاکید کردند که مقاومت تنها گزینه‌ای است که باید در برابر تجاوزگری رژیم صهیونیستی در پیش گرفته شود.

"اسماعیل الاشقر"، عضو فراکسیون حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین در حاشیه این تظاهرات به خبرنگار العالم گفت: ما در این خصوص به هیچ کسی اختیاری نداده ایم. ما نه به عباس (محمود عباس) و نه هر کسی که درباره حقوق و اصول ما مذاکره کند اختیاری نداده‌ایم. بنابراین، آنچه عباس و جان‌کری امضا کنند، برای ملت فلسطین پذیرفتنی نیست. گزینه جایگزین فقط مقاومت و سلاح به دست گرفتن و جهاد است.




انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار