معاون فرهنگی و روابط عمومی کسی توقع نداشت که بازی رایانه‌ای از حالت سرگرمی خارج و به عنوان یک رسانه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی عالمگیر شود، گفت: بازی‌های رایانه‌ای که هالیوود بر مبنای دشمن هراسی چه در داخل و چه در خارج تولید می کند، علیه اسلام و شیعه تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ دومین ورژن بازی رایانه‌ای مبارزه در خلیج عدن "مدار 10 درجه" صبح امروز طی مراسمی با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا واحدی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش رونمایی شد.
 
در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین واحدی اظهار داشت: این بازی رایانه‌ای یکی از دستاوردهای بزرگ سازمان عقیدتی سیاسی ارتش است.
 
وی افزود: در عمر چند دهه بازی‌های رایانه‌ای که بیش از 40 سال به شکل فنی و حرفه‌ای از آن می‌گذرد، کسی توقع نداشت که بازی رایانه‌ای از حالت سرگرمی خارج و به عنوان یک رسانه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی عالمگیر شود.
 
معاون فرهنگی ارتش افزود: امروز بازی رایانه‌ای پیشگام و تبدیل به رسانه اول شده است.
 
حجت الاسلام و المسلمین واحدی تصریح کرد: بازی‌های رایانه‌ای بیشتر مورد توجه کمپانی‌های بازی سازی رایانه‌ای هالیوودی قرار گرفته و بخش بزرگی از هالیوود صرف ساخت بازی‌های رایانه‌ای می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه 2.5 میلیون ساعت در آمریکا روزانه صرف بازی‌های رایانه‌ای و در آلمان این عدد 4.5 میلیون ساعت روزانه صرف این بازی‌ها می‌شود، گفت: بیش از نیمی از جمعیت ایران بین 10 تا 50 درصد با این بازی‌ها آشنا هستند و بیش از 2500 عنوان بازی رایانه‌ای وارد کشور شده است.
 
معاون فرهنگی ارتش اظهار داشت: علت گسترش و رشد بازیهای رایانه‌ای، سودآور بودن و القای فرهنگ سازندگان به دیگران است.
 
وی افزود: عمده سازندگان و ناشران این بازی‌ها عوامل صهیونیسم و صاحب سرمایه و فکر کلان هستند و در هالیوود سازندگان بازی رایانه‌ای به دنبال ایجاد حس مصرف گرایی و تغییر سبک زندگی ملت‌های دنیا به سمت زندگی آمریکایی و غربی هستند.
 
حجت الاسلام و المسلمین واحدی تصریح کرد: بازی‌های رایانه‌ای‌ برخلاف سیما و تصویر که فعل‌گرا هستند، علاوه بر فعل پذیر بودن فعال هستند و واکنش نشان می‌دهد.
 
وی گفت: امروز کمپانی‌های هالیوودی بازی‌ها را رده بندی کرده‌اند و یک کودک 4 ساله در هالیوود بازی‌های رایانه‌ای را شروع کرده و به دنبال تغییر باور و سبک زندگی افراد جامعه خود هستند.
 
معاون فرهنگی ارتش با اشاره به اهداف سازندگان بازی های رایانه ای گفت: برای مخاطبین داخلی با هدف حس خود برتر بینی بر دیگر ملت ها قهرمان بودن آمریکا و منجی آخرالزمان بودن‌ آنها این بازی‌ها ساخته می‌شود و برای مخاطبان خارجی که بناست استثمار شوند، با هدف استحاله فرهنگی و استحاله ذهن کودکان و نوجوانان و جوانان و ایجاد رعب و وحشت در ذهن مخاطبان این بازی ها ساخته می شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین واحدی تصریح کرد: در بازی‌های رایانه‌ای که هالیوود بر مبنای دشمن هراسی چه در داخل و چه در خارج تولید می کند، در یک زمان این بازی‌ها علیه آلمان و نازیسم بوده و سپس علیه شوروی و کمونیسم و هم اکنون علیه اسلام و شیعه تولید می‌شود.
 
وی افزود: امروز صنعت ناجوانمردانه تبلیغات در دنیا به گونه ای عمل می کند که تبلیغات را به طور مستقیم دریافت نمی کنید، اما در روح و جان شما رخنه می کند.
 
معاون فرهنگی ارتش اظهار داشت: جنگ نرم امروز یک توهم نیست، بلکه به طور جدی وجود دارد، لذا حتی در خانواده های مذهبی و منضبط دیده می شود که فرزندانی متفاوت با خط مشی پدر و مادرشان رشد و نمو پیدا می کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: بازی رایانه ای مبارزه در خلیج عدن مدار 10 درجه یکی از پرفروش ترین بازی های ملی و بومی در کشور است که عنوان بهترین گرافیک و پربازدیدترین بازی را به خود اختصاص داده است.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: معاون ، فرهنگی ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار