یک درصد از بودجه کل کشور معادل 3 هزار میلیارد تومان با رای نمایندگان مجلس به سازمان بیمه سلامت تعلق گرفت تا براساس برنامه پنجم توسعه یکپارچه سازی بیمه ها صورت گیرد.

احمد آریایی نژاد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت : نمایندگان مجلس در خصوص اختصاص یک درصد از بودجه ،بین سازمان بیمه سلامت ایرانیان و وزارت بهداشت مانده بود که پس از کش و قوس های فراوان این اعتبار به سازمان بیمه تعلق گرفت تا براساس برنامه پنجم یکپارچه سازی بیمه ها صورت گیرد و مشکلات ثانویه حوزه سلامت که در گیر یکپارچه سازی بیمه ها بوده رفع گردد.

وی گفت : این طرح هم محسنات و هم مضرات خودش را دارد، اگر چه وزیر بهداشت تاکید داشت این اعتبار به وزارت بهداشت تعلق گیرد اما به علت اینکه بسیاری از مشکلات حوزه بهداشت به علت ناکارآمدی سازمان های بیمه گر بوده مقرر شد بیمه ها براساس این اعتبار زیرساخت های خود را تقویت کرده و از سوی دیگر مطالبات بهداشت و درمان را برطرف کنند.

وی با بیان اینکه اگر این اعتبار به وزارت بهداشت تعلق می گرفت بسیاری از مشکلات حوزه سلامت رفع می شد خاطرنشان کرد : اما نظارت بر عملکرد وزارت بهداشت در آن صورت با اما و اگرهای فراوانی همراه می شد لذا این اعتبار به بیمه ها تعلق گرفت و هم مجلس و هم وزارت رفاه بر نحوه ی تخصیص این اعتبار نظارت خواهند داشت .

انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، بودجه ، بیمه ، وزارت ، بهداشت ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار