در راستا طرح ساماندهی سیمای شبانه و روزانه اماکن و فضاهای تاریخی ایجاد ارزش افزوده و تحریک انگیزه احیاء و تجدید حیات در هسته تاریخی شهر تهران اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران علیرضا نادری معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تاکید بر حفظ و ساماندهی هویت بافت و بناهای تاریخی تهران گفت : تهیه طرح مدیریت رویدادهای تاریخی - فرهنگی شهر تهران در محدوده بافت تاریخی تهران و سند جامع مدیریت و حفاظت بافت‌ها و بناهای تاریخی تهران در زمینه حفاظت و توسعه بافت‌ها و بناهای تاریخی و میراث فرهنگی ملموس تهران از جمله اقدامات انجام شده در راستای شهرسازی فرهنگ محور و مدیریت یکپارچه شهری است .

وی افزود : این اقدامات همگام با شناسایی و معرفی رویدادها و خاطرات تاریخی شهر تهران و به منظور احیاء و باززنده‌سازی جریان زندگی در بافت‌های تاریخی با تمرکز بر میراث ناملموس صورت گرفته است.

معاون شهردار تهران گفت: صرف نظر از جایگاه تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران و نقشی که اسناد فرادست ازجمله سند طرح جامع برای هدایت ، توسعه و تبدیل آن به ام القرای جهان اسلام در افق طرح 1404در نظر گرفته و تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان شهری در خصوص پرداختن به مساله هویت تهران به عنوان یک شهر ایرانی-اسلامی ضرورت برنامه ریزی دقیق و عملیاتی برای تحقق این آرمان و نیز سایر شاخص های مطرح شده در بیانات ارزشمند ایشان ، توجه به شهرسازی فرهنگ محور را چندین برابر ساخته است.

نادری همچنین افزود: به منظور دستیابی به ادبیاتی مشترک در راستای ارتقای کیفیت محیط در چارچوب توسعه پایدار و جلب مشارکت‌های مردمی در مواجهه با داشته‌های ارزشمند تاریخی، راهبری طرح‌های موضوعی و موضعی واقع در محدود? بافت تاریخی شهر تهران در نظر گرفته شده که منجر به حفاظت از بافتها و منابع طبیعی و باارزش خواهد شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار