متخصصان اطفال باید فشار خون کودکان را از سه سالگی در مطب اندازه گیری کنند و همچنین با آموزش والدین در خصوص سبک زندگی درست می‌توان از مبتلا شدن کودکان در آینده به بیماری فشارخون بالا و ایجاد سایر عوامل خطر بیماریهای قلبی عروقی جلوگیری کرد.

مجید ظهیر‌زاده کار‌شناس علوم آزمایشگاهی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: شیوع بالا و ارتباط نزدیک فشار خون با سبک زندگی سبب شده است که فشارخون بالا یکی از مهم‌ترین مشکلات سلامت عمومی افراد و رو به گسترش جهان به ویژه در کشورهای در حال توسعه و در قشر کودکان به شمار آید. 

وی گفت: کفایت و اثربخشی هزینه‌های روشهای گوناگون، اقدامات پیشگیرانه و روشهای درمانی پزشکی به منظور کاهش میزان خطر عوامل در این افراد و در کاهش حوادث بالینی مانند بیماریهای قلبی عروقی به طور مستمر ارتقاء می‌یابند و نهایتاً افراد از طول عمر بیشتری بهره‌مند می‌شوند و در بزرگسالی کمتر دچار بیماریهای فشارخون بالا مبتلا می‌شوند. 

وی تصریح کرد: فشارخون بالا همچون بسیاری از بیماریهای غیر واگیر با سبک زندگی فرد یعنی عادات، رفتار‌ها و انتخابهای بهداشتی افراد رابطه مستقیم دارد. 

ظهیر‌زاده اظهارکرد: اصلاح شیوه‌های زندگی، فشارخون را کاهش می‌دهد و بروز فشارخون را پایین می‌آورد. متخصصان اطفال باید فشار خون کودکان را از سه سالگی در مطب اندازه گیری کنند و همچنین معتقدند با آموزش والدین در خصوص سبک زندگی درست می‌توان از مبتلا شدن کودکان در آینده به بیماری فشارخون بالا و ایجاد سایر عوامل خطر بیماریهای قلبی عروقی جلوگیری کنند شناختن عوامل خطر این بیماری و دوری از آن‌ها برای در امان ماندن از این قاتل خاموش بسیار مهم است. جلوگیری کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار