دانشجويان با گذشت 35 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، همچنان در تمامی عرصه‌ها با حضور فعال و آگاهانه در تحصیل علم، اختراعات و ابتکارات پیشرو در اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی هستند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی «کمیته دانشجویی» ستاد برگزاری دهه مبارکه فجر، رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز، محمد علی قره وجود مکتب الهی و کامل به نام اسلام را محور  اصلی در پیروزی انقلاب دانست و گفت: وجود رهبری شجاع و آگاه، وحدت و یکپارچگی مردم و گروه‌های مختلف اجتماعی سیاسی جامعه از جمله مهترین عوامل پیروزی انقلاب بوده است. 

وی با بیان اینکه دانشجویان نقش موثری را در پیروزی انقلاب ایفا نمودند، خاطر نشان کرد: دانشجویان در آن دوران در روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه در مورد ظلم و بی عدالتی و محرومیت‌های شغلی و اجتماعی از سوی رژیم تأثیرگذار بودند. 

قره افزود: مبارزه سیاسی، اجتماعی و حتی نظامی با رژیم پهلوی تحمل شکنجه‌ها و تبعیدها، ایجاد و راه‌اندازی هیأت‌های مذهبی، مبارزه از طریق برنامه‌های فرهنگی، انجمن‌های اسلامی و فعالیت‌های فرهنگی مذهبی و اجتماعی، تشکیل کمیته‌های مختلف جهت یاری رساندن به مردم در ایام انقلاب، برگزاری راهپیمایی و تبلیغات و رساندن صدا و ندای ملت ایران به جامعه جهانی در کشورهای مختلف از دیگر فعالیتهای دانشجویان در آن دوران است که نشانگر حضور پر رنگ دانشجویان در ایام انقلاب است.

 وی اظهار کرد: این قشر از جامعه با گذشت 35 سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، همچنان در تمامی عرصه‌ها با حضور فعال و آگاهانه در تحصیل علم، اختراعات و ابتکارات پیشرو در اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی هستند.  

رئیس دانشگاه پیام نور استان البرز بر ضرورت آشنایی و آگاه سازی دانشجویان نسل جدید تأکید کرد و گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری برگزاری و گسترش کرسی‌های آزاد اندیشی، بازدید از دستاوردهای هسته‌ای، فضایی، پزشکی، علمی، فرهنگی و صنعتی پس از پیروزی انقلاب، مشارکت دادن دانشجویان در تصمیم سازی، کسب نظرات و طرحها و اهمیت دادن به قشر دانشجو، بازدید از جبهه‌های نبرد در قالب راهیان نور از اولویت برنامه‌هایی است می‌تواند به آگاه سازی دانشجویان کمک کند.  

وی در پایان مشکل اساسی در سطح جامعه را مشکل فرهنگی دانست و تصریح کرد: با توجه به هجوم ماهواره‌ها، شبکه‌های تلویزیونی و مطبوعات گسترده که تحت نفوذ قدرت‌های استکباری به‌ویژه رژیم صهیونیستی هستند، در قالب تهاجم فرهنگی برای جامعه ما در سطوح مختلف دانشگاهی و غیر دانشگاهی مسائل و مشکلاتی بوجود آورده‌اند و خانواده‌ها و جوانان این مرز و بوم را نشانه گرفته اند که باید در برابر این دشمن خدا نیز با وحدت و هماهنگی در همه سطوح مردم، دولت، مجلس و قوه قضائیه به مبارزه پرداخت. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.