مدیرعامل شرکت عمران پردیس خبر داد

آزادسازی خرید و فروش "مسکن مهر" بر بازار مسکن اثر نگذاشته است

هدایت گفت: آزادسازی خرید و فروش مسکن مهر تاکنون بر بازار مسکن در شهرهای جدید اثر نگذاشته است.

مهدی هدایت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن مهر ناشی از رشد نرخ ارز در سال 91 بوده است گفت: بسیاری از پیمانکاران نتوانسته‌اند با  این قیمت مصالح ساختمانی واحدهای خود را تکمیل کنند.
 
وی در ادامه افزود: افزایش قیمت اجتناب ناپذیر بوده و مصالح ساختمانی رشد قیمتی بسیاری داشته است.
 
هدایت در ادامه افزود: افزایش قیمت واحدهای مسکن مهر به پیشرفت پروژه‌ها و مدت زمان گذشته از قرارداد بستگی دارد و بر اساس همین موارد افزایش به واحدها تعلق می‌گیرد.
 
مدیرعامل شرکت عمران پردیس در ادامه اظهار داشت: افزایش قیمت مسکن مهر به تمامی پروژه‌های نیمه‌تمام تعلق می‌گیرد و هیچ استثنایی در این بخش وجود ندارد.
 
هدایت با اشاره به اینکه آزادسازی خرید و فروش مسکن مهر از سوی وزارت راه و شهرسازی اقدام بسیار خوبی بود گفت: بسیاری از پروژه‌های مسکن مهر به دلیل نیاوردن آورده متقاضیان نیمه‌تمام باقی می‌ماند و همین امر برای سایر مالکان بلوک‌ها مشکل ساز می‌شد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: تعدادی از متقاضیان به دلیل عدم توان پرداخت آورده می‌توانند واحدهای خود را با سود منطقی بفروشند تا خریدار مابقی آورده را پرداخت کند و واحدها تکمیل شود.
 
مدیرعامل شرکت عمران پردیس در ادامه یادآور شد: آزادسازی خرید و فروش مسکن مهر تأثیر خوبی بر سرعت ساخت و ساز دارد.
 
وی در ادامه توضیح داد: در گذشته خرید و فروش مسکن مهر به صورت غیرقانونی در بنگاه‌ها انجام می‌شد و همین امر موجب افزایش دلال‌بازی در بخش مسکن مهر شده بود.
 
هدایت در ادامه توضیح داد: در سال‌های آینده به دلیل فروش غیرقانونی مسکن‌ مهر شاهد پرونده‌های قضایی بسیار در دادگاه‌ها خواهیم بود که این بار سنگینی را بر وزارت راه و شهرسازی خواهد گذاشت.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: آزادسازی خرید و فروش مسکن مهر تأثیر چندانی بر رشد قیمت مسکن مهر در شهرهای جدید نگذاشته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسکن ، مهر ، عمران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار