فرماندار آبدانان با بیان اینکه وضعیت آبدانان در دوران پس از انقلاب با پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست،پیشرفت‌های شهرستان را در زمینه‌های مختلف مسکن ،ورزش و راه را بیان کرد.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، «مراد ناصری» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آبدانان قبل و بعد از انقلاب اسلامی به هیچ‌وجه قابل مقایسه با هم نیست و در طول حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام‌های بلندی در راه توسعه‌ی این شهرستان برداشته شده است. بعنوان مثال تا پیش از انقلاب این شهرستان از راه بی‌بهره بود اما هم‌اکنون بیش از 380 کیلومتر جاده‌ی آسفالت در این شهرستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه فاز آخر محور ارتباطی «مورموری - دهلران» در آینده نزدیک اجرا می‌شود و محور ارتباطی «آبدانان - ملکشاهی» و مرکز استان با 95 درصد پیشرفت فیزیکی هم‌اکنون هم قابل استفاده و تردد است، ادامه داد: اعتبارات شهرستان امسال در حوزه‌ی راه از 300 میلیون تومان سال گذشته به یک میلیارد و 500 میلیون تومان افزایش یافته است.

فرماندار آبدانان ادامه داد: کار جاده‌ی دسترسی به تونل کبیرکوه بصورت 100 درصدی انجام شده است و کار حفاری تونل هم در حال اجراست و 200 متر از کار حفاری این تونل باقی مانده است.

ناصری ظرفیت‌های شهرستان در حوزه‌ی کشاورزی، دامداری و منابع طبیعی را غنی دانست و تصریح کرد: سالانه حدود 450 هزار تن مواد لبنی و پروتئینی و محصولات کشاورزی در شهرستان تولید می‌شود که ارزش ریالی آن حدود 120 میلیارد تومان است.

وی در خصوص مسکن شهرستان گفت: در حوزه‌ی «مسکن مهر» از مجموع 470 واحد، 300 واحد در دو ماه گذشته تکمیل و به متقاضیان واگذار شده است و 170 واحد مسکن دیگر با پیشرفت فیزیکی 75 درصد مشغول به کار هستند و در چند ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

فرماندار آبدانان تصریح کرد: در حوزه‌ی مسکن روستایی و مقاوم‌سازی روستایی انقلاب بزرگی در شهرستان رخ داده است بگونه‌ای که در بیش از 3000 واحد در سطح شهرستان مقاوم‌سازی شده که برای این کار 17 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در حوزه‌ی مسکن خودمالکی 1250 واحد از محل تسهیلات 22 میلیون تومانی تسهیلات پرداخت شده است و در حوزه‌ی مسکن تحولات چشمگیری در سطح شهرستان انجام شده است.

ناصری خاطرنشان کرد: در حوزه‌ی ورزش در سطح شهرستان حدود 2500 ورزشکار سازمان یافته وجود دارد که 80 مقام استانی، 30 مقام کشوری و کسب مقام در رشته‌ی کاراته در ترکیه برای نخستین بار از افتخارات ورزشکاران این شهرستان است.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: ایلام ، اعتبارات ، آبدانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.