با آماده باش نیروهای ستاد برفروبی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات مناسب در یک برنامه ریزی دقیق از قبل تمام نقاط برف گیر و دارای مشکل شناسایی شده و اقدامات لازم برای پیشگیری از بروز مشکلات انجام شد .

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، فرامرز عظیمی شهردار منطقه 10 با اعلام این خبر گفت : با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بارش برف ، تمامی عوامل مرتبط اجرایی و مدیران منطقه به محض شروع بارش برف با بکارگیری نیروی کارگری و استفاده از ماشین آلات و تجهیزات اقدام به برفروبی و بازگشائی معابر کردند.
 
به گفته وی ، بارش شدید برف که از 2 شب گذشته در شهر تهران آغاز شده و ادامه دارد با پیش بینی و تدارک تجهیزات و کسب آمادگی لازم ، بنابر اعلام نواحی سه گانه تا کنون هیچ گونه مشکل جدی گزارش نشده است و عوامل نواحی نیز در آماده باش کامل به سر می برند .
 
شهردار منطقه با اشاره به اقدامات انجام شده خاطرنشان کرد : عملیات برفروبی همزمان با آغاز بارش ، بااساتفاده از 240 نفر نیروی کارگری به همراه ماشین آلات و ادوات مکانیزه به منظور تسهیل در آمد و شد شهروندان و جلوگیری از انسداد شبکه معابر در خطوط اتوبوس های تندرو و شرکت واحد ، بزرگراه ها و... در سطح منطقه انجام شده است .
 
عظیمی افزود : به منظور پیشگیری از بروز یخ زدگی احتمالی علاوه بر در اختیار گذاشتن کیسه های ماسه و نمک به مدارس ، مساجد و مراکز درمانی ، بیش از 100 تن شن مخصوص در سطح معابر اصلی و معابر درجه 2 و 3 پخش شده است و با توجه به مشارکت شهروندان و استفاده از شن های مخصوص ، طی چندین نوبت  سایتهای برفروبی و 120 دستگاه مخزن زرد رنگ شن مخصوص در سطح محدوده شارژ شده است .
 
وی با بیان این که اجرای برنامه های پیشگیری و یخ زدایی ، از اثرات ثانویه مانند آسیب تاسیسات و معابر شهری و به هم خوردن منظر و سیمای شهر پیشگیری می کند یادآور شد : امسال به جز سایت مرکزی برف روبی منطقه که در ساختمان موتوری سنگین واقع شده ، 6سایت برف روبی دیگر نیز در سطح منطقه آماده ارائه خدمات مرتبط به شهروندان است .
 
وی در پایان با بیان این که بارش نخستین برف زمستانی موجب خوشحالی مردم این منطقه به ویژه کودکان و نوجوانان شده است از شهروندان خواست تا با رعایت اصول ایمنی از بروز مشکلات جلوگیری کنند.
 
 

برچسب ها: بارش ، برف ، زمستان ، تمهیدات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار