بعد از اینکه نمایندگان دو کشور در چارچوب سلسله نشست‌های ژنو به توافق اولیه در قالب "اقدام مشترک" دست یافتند روند تهدیدهای کاخ سفید شکل جدیدی به خود گرفته است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ بعد از اینکه نمایندگان دو طرف (ایران و 1+5) در چارچوب سلسله نشست‌های ژنو به توافق اولیه در قالب "اقدام مشترک" دست یافتند روند تهدیدهای کاخ سفید شکل جدیدی به خود گرفته است.

بعد از توافق صورت گرفته بین ایران و گروه 1+5  هفته‌ای را به یاد نمی‌آوریم که سران کاخ سفید یا کنگره ایران را با ادبیاتی توهین آمیز تهدید نکرده باشند؛ از جمله اینکه تمام گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی همچنان روی میز هستند، روند لغو تحریم‌ها موقتی است و صرفا مشوقی هستند برای اینکه ایران را همچنان پای میز مذاکره‌ای نگه دارند که به زعم آنان به برچیده شدن برنامه هسته‌ای ایران بیانجامد.

یک روز "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در موسسه صهیونیستی "سابان"  از آرزوی دست نایافتنی خود مبنی بر بازکردن پیچ و مهره‌های تاسیسات هسته‌ای ایران  سخن به میان می‌آورد و روز دیگر همانند این سخنان را با ادبیاتی تهاجمی‌تر از زبان "جان کری" وزیر خارجه این کشور می‌شنویم.



هنوز چند روزی از ادعاهای "جان کری" وزیر خارجه آمریکا که در حاشیه "اجلاس داووس" طی سخنانی بار دیگر از عزم دولت آمریکا بر متوقف‌ کردن برنامه هسته‌ای ایران خبر داد و مدعی شد "ما به ایران هرگز اجازه نخواهیم داد نیروگاه اراک را راه‌اندازی کند" و با اعلام اینکه تمامی گزینه‌ها از جمله گزینه نظامی همچنان روی میز قرار دارد نگذشته بود که اینبار "هیلاری کلینتون" وزیر سابق خارجه آمریکا طی نامه‌ای به یکی از سناتورها در کنگره ضمن توصیه به کنگره به در پیش گرفتن روندی دیپلماتیک در مواجهه با برنامه هسته‌ای ایران بار دیگر ادعای بودن تمام گزینه‌ها روی میز را تکرار می‌کند و در صورت عدم رسیدن به توافق با ایران می‌توان از سایر گزینه‌ها بر ضد ایران بهره گرفت، هم چنان بر سیاست چماق و هویج اصرار می‌ورزد".






 اما سران کاخ سفید که گویی سخنان گستاخانه وزیر خارجه فعلی و سابقشان را در بیان رویکرد تهاجمی سیاست خارجه آمریکا کافی نمی‌دیدند اینبار عنان کار را به دست "وندی شرمن" معاون سیاسی وزارت خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای تیم آمریکایی سپردند جایی که برای شرکت در جلسه به اصطلاح استماع شورای روابط خارجی سخن می‌گفت.

معاون وزیر خارجه آمریکا در نشست روز سه‌شنبه کمیته روابط خارجی سنا گفت: ایران برای برنامه صلح‌آمیز نیازی به یک سایت زیرزمینی ندارد، ایران نیازی هم به "رآکتور آب‌سنگین اراک" ندارد.



"شرمن" در ابتدای این نشست مدعی شد: "ما و کنگره هدفی مشترک داریم و آن هم جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی است. ما سخت‌ترین تحریم‌ها که هیچ‌گاه علیه هیچ کشور دیگری اعمال نشده بود، را علیه ایران اعمال کردیم... من به شما اطمینان می‌دهم که اکنون بیش از چند هفته قبل به این هدف نزدیک شده‌ایم."

وی افزود: "همانطور که رئیس‌جمهور گفت، ما توانسته‌ایم برای اولین بار در حدود یک دهه برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کنیم و در بخش‌هایی آن را به عقب برانیم."

"شرمن" ادامه داد: "صراحتا بگویم طرح اقدام مشترک برای آن طراحی شده بود که فضای کافی را برای مذاکره و رسیدن به یک راهکار جامع ایجاد کند."

"شرمن" در پاسخ به سوالی در مورد "فردو" و" اراک" گفت: "ایران برای برنامه صلح‌آمیز نیازی به یک سایت زیرزمینی ندارد، ایران نیازی هم به "رآکتور آب‌سنگین اراک" ندارد".

او در مورد وضعیت توافق جامع نیز گفت: "راهکار جامع زمان مشخص و بازه‌ای بلندمدت خواهد داشت."

وی همچنین گفت در توافق یک ژنو یک چیز مشخص شده و آن هم این است که "هیچ‌چیز مورد توافق نیست تا زمانی که همه موارد مورد توافق قرار گیرد". او همچنین گفت: "این با ماست که وضعیت نهایی را بپذیریم یا نه."

سخنان "شرمن" در حالی بیان می‌شوند که چند روز قبل "ماری هارف" معاون سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا با تکرار مواضع ضد ایرانی خود مدعی شد شکست توافق موقت میان ایران و 1+5 ممکن است به اقدام نظامی علیه تهران منجر شود.

نکته جالب توجه در این میان کاهش یافتن فاصله زمانی مطرح شدن اظهارات تهدیدآمیز سران کاخ سفید بعد از رسیدن به توافق اولیه در ژنو است. تا پیش از دستیابی غرب به توافقنامه ژنو مقامات آمریکایی ادعاهای واهی و پوچ خود در خصوص روی میز بودن همه گزینه‌ها و توهین آشکار به مردم ایران را هر از چند گاهی بیان می‌کردند اما این روزها و پس از به اجرا در آمدن توافقنامه ژنو این ادعاها و تهدیدها شکل پر بسامدتری به خود گرفته‌اند.



این روزها دیگر عجیب نیست اگر خبر اصلی خبرگزاری‌های غربی در خصوص تهدید ایران از سوی یک مقام آمریکایی باشد. در روزهای پس از توافقنامه ژنو مقامات آمریکایی گستاخ‌تر شده‌اند و گزینه‌های خیالی روی میز پر تکرارتر.

نقطه قابل تامل و البته تاسف برانگیز آن است که تا پیش از این هر مقام آمریکایی به خود اجازه تهدید ایران را نمی‌داد، اما این روزها گستاخی تا حدی پیش رفته است که حتی وندی شرمن هم ایران را تهدید می‌کند.

پاسخ اینکه چرا آمریکایی‌ها اینگونه رفتار می‌کنند، ساده است آن هم "عدم تطابق قول و فعل آمریکایی‌ها است". آمریکایی‌ها در طول این سی و چند سالی که از عمر با برکت انقلاب اسلامی می‌گذرد بارها و بارها بحث مذاکره و ایجاد رابطه را با کشور ایران مطرح کردند، اما همیشه در عمل خلاف آنچه می‌گویند عمل می‌کنند.

اما سوالی که در این میان بی‌پاسخ مانده است چرایی عدم واکنش مناسب سیاسی از سوی مقامات ایرانی در قبال مطرح شدن اظهارات گستاخانه کاخ سفید است و اینکه آیا هنوز وقت آن نرسیده که ادعاهای تکراری کاخ سفید را پاسخی درخور و شایسته داد؟

در طول این سال‌های انقلاب هر زمانی که ما از شعارهای امام (ره) و رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای  غافل شده‌ایم، دشمن "جری‌تر" شده است، و هر وقت ما بر آرمان‌های خود بیشتر ایستادیم دشمن مایوس‌تر شده است.

اظهارات ضد ایرانی مقامات آمریکایی، پس از توافق ژنو به صورت فزاینده‌ای افزایش یافته است، به‌طوری که قبلا چند ماه یک بار ادعای همه گزینه‌ها روی میز است توسط آمریکایی‌ها مطرح می‌شد، اما پس از امضای توافق هفته‌ای نیست که این ادعای پوچ بیان می‌شود.

حال به هر دلیلی که آمریکایی‌ها مدت‌ها است ادعای "گزینه‌های روی میز"‌را مرتبا تکرار می‌کنند، اما دلیل اینکه تاکنون جرات نکرده‌اند قدمی در این جهت بردارند ربشه در تحلیل‌ها و بررسی‌هایی از توان بازدارندگی ایران دارد.

گزینه "ما" در برابر گزینه‌های آمریکا چیست؟

"آقای کری! این را بدانید نبرد مستقیم با آمریکا، قوی‌ترین رؤیای مردان مؤمن و انقلابی در سراسر جهان است. تهدیدات شما برای اسلام انقلابی بهترین فرصت است. پیشوایان اسلام، سال‌هاست ما را برای یک نبرد بزرگ و سرنوشت ساز آماده کرده‌اند بعید می‌دانم مردان عاقل شما، اجازه دهند آمریکا که در یک سوی این نبرد سرنوشت‌ساز قرار می‌دهند، گزینه مضحک نظامی را از روی میز به صحنه عمل بکشاند... آقای کری! آمریکا و قدرت‌های نظامی او، در مقابل چشم مردم مجاهد و با ایمان ما بسیار کوچک وحقیر هستند. اگر شما تخصص و فهم مسائل نظامی یا امنیتی را ندارید از کارشناسان مجرب خود بپرسید که آیا واقعا آمریکا توان و طاقت تحمل تبعات خانمان برانداز عملکردن این گزینه علیه ایران را دارد"؟



این‌ها صحبت‌های سردار جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که در پاسخ به اظهارات سخیف وزیر خارجه آمریکا داده شد.

همچنین،‌ فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با اشاره به تهدیدهای معاون وزیرامور خارجه آمریکا مبنی بر روی میز بودن گزینه نظامی گفت: روحیه استکباری آمریکا چیز جدیدی نیست و قبل از شروع مذاکرات مقام معظم رهبری این مسئله را پیشبینی و یادآوری کردند و فرمودند مشکل آمریکایی‌ها بحث هسته‌ای ما نیست بلکه پس از مسئله هسته‌ای به سراغ محدودسازی موشک‌های بالستیک و یا پهپادهای ما خواهند رفت.

وی با بیان اینکه آمریکایی بدنبال ایجاد رعب و هراس به منظور کسب امتیاز هستند، ادامه داد: آمریکایی‌ها هیچ گاه در برابر کشورهای قدرتمند مستقیما وارد عمل نمی‌شوند و تنها کشورهای را مورد تهاجم قرار می‌دهند که یا از درون متلاشی شده باشد و یا به طور کامل توان دفاعی خود را از دست داده باشد؛ همانطور که در مورد لیبی دیدیم که وقتی آمریکا وارد معرکه شد که این کشور توانایی دفاعی خود را از دست داده بود.


سردار حاجی زاده با بیان اینکه مسائل دفاعی و امنیت ملی کشور به هیچوجه قابل مذاکره نیست، اظهار داشت: هیچ فردی مطلقا حق ورود به این نوع مسائل راندارد و به نمایندگی از سپاه و نیروهای مسلح اعلام می‌کنم که قوه مجریه و مقننه وظیفه خود را به طور کامل انجام دهند و نگران مسائل دفاعی نباشند.

آیا واقعا آمریکا توان و طاقت تحمل تبعات خانمان برانداز عملکردن این گزینه علیه ایران را دارد"؟

یاوه‌گویی‌های مقامات آمریکایی و تکرار ادعای "گزینه‌های روی میز" در حالی برای چند دهمین بار توسط مقامات این کشور مطرح می‌شود که خود آن‌ها نیز بارها به قدرت بازدارندگی نیروهای نظامی ایران اذعان داشته و کارشناسان و سازمان‌های امنیتی آمریکا بارها توان نظامی ایران را مورد ارزیابی قرار داده‌اند، که اگر چنین نبود، سال‌ها پیش چنین اقدامی را انجام داده بودند.

خون نیروهای آمریکایی خلیح فارس را قرمز خواهد کرد

"مارک گافنی" MarkGaffni، کارشناس آمريکايي، سال 2012 در گزارشي با اشاره به قدرت موشک‌هاي ناوشکن ايران مي‌نويسد: در صورت حمله نظامي به ايران، خون نيروهای آمريکايی خليج فارس را قرمز رنگ خواهد کرد.

موشک‌های ناوشکن، يکی از پيشرفته‌ترين موشک‌های دريایی و يکی از مهم‌ترين جنگ‌افزارها در جنگ‌های دريایی هستند. طبق شواهد و اسناد و اذعان بسياری از رسانه‌ها و کارشناسان معتبر غربی، ايران دارای بسياری از موشک‌های ناوشکن پيشرفته است که حتی می‌تواند بزرگ‌ترين ناوهای هواپيما بر آمريکايی در خليج فارس را فلج کرده و تهديدی جدی برای کسانی خواهد بود که خيال تجاوز به مرزهای ايران را داشته باشند.



آيزنستاتEisenstat؛ کارشناس آمريکايی در اين زمينه می‌گويد، رويارويی با ارتش آمريکا ممکن است مشکل باشد، اما ايران با ضرباتی که به‌ خصوص در ابتدای نبرد به ناوگان دريايی يانکی‌ها وارد می‌کند به جهانيان نشان خواهد داد که در صورت سر به سرگذاشتن با ايران، دشمن هزينه گزافی پرداخت خواهد کرد.

 دست بالای ایران در جنگ نامتقارن در خلیج فارس!

فدراسیون دانشمندان آمریکا، FAS در گزارش سالانه خود در سال 2012 درباره قدرت نظامی ایران، از قدرت جنگ و نیروهای ویژه جنگ نامتقارن ایران اشاره کرده و می‌نویسد، این نیرو برای دفاع از خاک‌های سرزمینی ایران غیر قابل نفوذ است.



به گزارش "وال‌استريت‌ژورنال"، "جوناتانگرينرت"Greenert، در سال 2011 به همراه ناو هواپيمابر "USS" به خليج فارس سفر کرد و تحليلي نظامی از تنگه هرمز داشت. اين فرمانده آمريکايی اعتقاد دارد علی‌رغم تجهيزات نظامی سنگين ناو هواپيمابر، يک خطر بالقوه نيروی دريايی آمريکا را تهديد میِ‌کند؛ خطر چيزی نيست جز تاکتيک جنگ نامتقارن نيروی دريايی ايران.

به گفته يک مقام نظامی در خاورميانه، ايرانی‌ها به خوبی کار خود را بلد هستند، آن‌ها هميشه از رويکرد نامتقارن به خوبی بهره برده‌اند و تجربه جنگ هشت ساله اين کشور با عراق به خوبي اين مساله را ثابت کرده است.




مين‌هاي دريايي ايران چگونه ناوهاي هواپيمابر آمريکا را نابود مي‌کنند

"مين‌های دريايی" قابليت فراوانی در جنگ‌های دريايی و مقابله با ناوگان دريايی دشمن دارند. ايران نيز به عنوان يکی از نيرومندترين قدرت‌های دريايی نظامی منطقه، هزاران مين‌ دريايی پيشرفته و هوشمند در اختيار دارد که به گفته منابع غربی، به چالشی براي نيروهای آمريکايی تبديل شده و ابزار دفاعی بسيار مناسبی در بستر دريا برای ايران هستند.

به گزارش"مرکز مطالعات بين المللي و استراتژيك آمريكا(CSIS)"، نيروهای نظامی ايران بين دو تا سه هزار مين‌ دريايی هوشمند در اختيار دارند که وزن هر کدام به 300 کيلو می‌رسد. به گزارش اين مرکز معتبر آمريکايی، مين‌های ايرانی تهديدی جدی برای ناوهای هواپيمابر  آمريکايی در خليج فارس و بويژه تنگه هرمز هستند، به‌طوری که در صورت انفجار، هر کدام از اين مين‌ها می‌توانند يک سوراخ بزرگ در بدنه ناو هواپيمابر آمريکايی ايجاد کنند که باعث غرق آن شود.



آیا"فردو" در برابر "بمب‌های سنگرشکن" آمریکا مقاومت می‌کند؟

مقامات آمریکایی‌ بارها در اظهارات ضد ایرانی خود تهدید به بمباران سایت‌های هسته‌ای ایران کرده‌اند این در حالی است که بررسی‌های کارشناسان نظامی سایت‌هایی مانند فردو را غیر قابل نفوذ دانسته‌اند.

نکته ديگری که در اين ميان به چشم می‌خورد، اين است که گفته می‌شود بمب 400 ميليون دلاری سنگرشکن آمريکا تنها ويژه "نيروگاه‌های هسته‌ای ايران" بويژه "تاسيسات فردو" ساخته شده است. البته توانايی‌های دفاعی و مقاومتی ايران تا حدی افزايش يافته که فردو را به يک سايت غير قابل نفوذ تبديل کرده است.

یک مقام آمریکایی ضمن اشاره به سرسختی فردو می‌گويد: وقتی شما تاسيساتی را در دل کوه ايجاد می‌کنيد برای ويران کردن آن بايد کوه را جابجا کرد.

پايگاه خبری صهيونيستی "اسراييل‌هايوم" در گزارشی با استناد به گفته‌های مقامات آمريکايي اذعان می‌کند بمب‌های سنگرشکن آمريکا براي نابودی سنگرهای هسته‌ای ايران قدرت کافی را ندارند. به گفته مقامات پنتاگون، بمب سنگرشکن آمريکا که مخصوص نفوذ به تاسيسات هسته‌ای تنومند است عليه تاسيساتی مانند فردو که در ميان کوه واقع شده است کارايی لازم را ندارد.





"حمله‌هاي زنبوري" "پيچيده‌ترين تندروي ايران"، ناوگان دريايي آمريکا را شوکه خواهد کرد

پژوهشکده "آمريکن اينترپرايز" در ماه گذشته گزارشی منتشر کرد مبنی بر اينکه ناوهای آمريکايی در برابر قايق‌های جنگی تندروی ايران آسيب‌پذير هستند .بنابراين گزارش، خليج فارس هم باريک و هم کم‌عمق است و ناوهای هواپيمابر آمريکايی قدرت مانور کمی در چنين منافذی دارند. اين ناوها در يافتن سرعت باد مناسب جهت به پرواز درآوردن هواپيماها دچار مشکل بوده و همچنين در برابر هجوم قايق‌های تندروی ايران بسيارآسيب‌پذير هستند.

پايگاه خبری the daily، گزارش خود با عنوان شياطين تندروی ايراني را اين‌گونه آغاز می‌کند: به نظر می‌رسد ايران گزينه نظامی خطرناک و نوينی در اختيار دارد که آماده نابودی ناوهای آمريکايی در خليج فارس بوده و مجهز به موشک‌انداز و مسلسل هستند. اين پايگاه انگليسی در ادامه اذعان می‌کند، قايق‌های تندروی ايران نشانه‌ای از موفقيت بزرگ اين کشور در توليد قايق‌های تندروی نظامی بسيار تندرو هستند که تهديدی جدی برای ناوهای آمريکايی به شمار می‌آيند.



بنابراين گزارش، قايق‌های تندرو و زيردريايی‌های کوچک ايران تهديد بسيار بزرگي برای ناوهای جنگی چند صد ميليون دلاری آمريکا به حساب می‌آيند. فقط يکی از اين قايق‌های کوچک تندرو می‌تواند حفره‌ای بزرگ در ناو هواپيمابر USS ايجاد کند که ميليون‌ها دلار خسارت بوجود خواهد آورد.


موارد فوق‌الذکر، تنها اشاره محدودی به توان بازدارندگی نیروهای نظامی ایران بود که به گفته سردار جعفری، آمریکا توان و طاقت تحمل تبعات خانمان برانداز عمل کردن گزینه نظامی علیه ایران را ندارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کهنه سرباز میهن
۱۶:۲۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۲
ایران ما سربلند تر از همیشه
جانمان را برای این مرز و بوم میدهیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
مرگ بر آمریکای خونخوار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
نصر من الله و فتح قریب
Iran (Islamic Republic of)
رمضانی
۱۳:۲۳ ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
سلام و درود بر سربازان جان بر کف حضرت مهدی(عج)

سلام بر سلحشوران مسلمان ایران اسلامی

آی پیروان پیامبر خاتم(ص) آی رهروان علی مرتضی(ع) آی لشکریان سپاه سیدالشهدا حضرت امام حسین (ع)

آی غیرتمندان ایران زمین ، آی فرزندان کاوه و آرش کمانگیر و ...

شیطان بزرگ آمریکا ، ایران ، سرزمین مردان مرد و رزمندگان بی ادعایش را تهدید کرده و ما را از گزینه نظامی میترساند !!! الله اکبر

(کلید دار تدبیر و امید ، اگر معتقد به احترام متقابل در گفتگو هستید ، لطفا دهانشان را خرد کنید و درپشت سر رهبر پاسخ مناسب ایشان را بدهید زیرا ملت همیشه در صحنه)

در روز " 22 بهمن " مصمم تر از همیشه با حضور آگاهانه و با اقتدار خود دهان یاوه گو و هرزه گوی دشمنان را خواهد شکست.

" الله اکبر " الله اکبر " الله اکبر " جانم فدای رهبر ، مرگ بر آمریکا ، مرگ بر انگلیس ، مرگ بر منافقین و کفار ، مرگ بر اسرائیل.
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۳ ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
شهرکه خراب میشه قورباغه{شرمن}هفت تیر میکشه
Iran (Islamic Republic of)
سهند
۱۰:۵۹ ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
امریکایی از رو شدن دستشون ناراحتن و تهدید می کنن. اما مردم و دولت مردان بدانند که به قول ما ترک ها سگی که واق واق میکنه رو محل ندی ساکت میشه. بزارید این سگ های نجس واق واق کنن چراکه از عظمت ما کم نخواهد شد. جنگیدن با ایران مرد میخاد که تو کل جهان وجود ندارد. 8 سال جلو کل دنیا وایسادیم بدون شهاب، بدون فاتح بدون قاصد بدون فطرس بدون جماران اما امروز ایناها رو داریم پس تهدید این احمقانه است. درود بر مردان دلیر ایران دورد بر حاج حسن تهرانی و سرداران عاشق
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۰:۳۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
بی صبرانه منتظر شما هستیم به امید نابودی استکبار بخصوص آمریکاییهای مغرور
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۰:۰۹ ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
ما بیصبرانه منتظر نشان دادن ضربه شصت به امریکایی های ریا کار هستیم مسئولین به نصایح رهبری گوش کنند و در مورد کالاهای اساسی استراتژیک به خودکفایی برسوننمون تا به هیچ وجه من الوجوه اون ماعونها نتنونن با فشار اقتصادی مارو دچار مشکل کنن اگر مرغ داخل برنج داخل تامین باشه خیلی محکم تر میشه در مقابل اون جنایت کارها ایستاد هر چند تجربه 8 سال دفاع مقدس نشون داد ما با دست خالی هم زیر بار زور و تسلیم شدن نمیریم وای به حال الان که از لحاظ نظامی خودکفاییم
-
محمد
۱۰:۰۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
آمریکا خیال کرده مردم ایران مرگ بر آمریکا را در روز 22بهمن فراموش می کنند.
-
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
مرگ بر آمريكا . ما آمريكا را زير پا له مي كنيم . امام خميني .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
مرحبا و هزاران آفرین بر شما سربازان غیور امام زمان (عج) مستدام باشید و سرفراز تا ایران اسلامی را از گزند شیاطین جهانخوار و استعمار بیگانه تا ظهور حضرتش پاسداری نمایید.
Iran (Islamic Republic of)
فرشید
۰۹:۳۴ ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
شرمن فکر میکنه عددی هست اما خبر
نداره از نظر ایران هیچ حساب میشه.
-
ناشناس
۰۹:۱۸ ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
واقعا ســــــــــــران آمریکــــــــــــــــــا روانــــــــــــــــــــــــی هستن . مرگ بر آمریکـــــــــــــــــــــــــــــــــــــتای جنایتکار . روز 22 بهمن ثابت می کنیم که همیشه پشتیبان انقلاب و رهبری هستیم
آخرین اخبار