ائتلاف حمایت از مشروعیت و ضد کودتا که از حامیان محمد مرسی رئیس جمهوری مخلوع مصر است، برگزاری تظاهراتی میلیونی با عنوان (ملت انقلابش را تکمیل می کند) را در روز جمعه همزمان با آغاز هفته «انقلابی» خواستار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازآناتولی ، این ائتلاف اعلام کرد سپهبد عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع و مبارک، رئیس جمهوری مخلوع مصر دو روی یک سکه و دشمنان انقلاب 25 ژانویه (که در سال 2011 منجر به سرنگونی مبارک شد) و نیز شرکتی قتل و خیانت هستند.

در ادامه بیانیه این ائتلاف آمده است کسانی که علیه مردم جنایت انجام می دهد و انقلاب آن را می دزدند باید کناره گیری کنند و یا سرنگون شوند.

این بیانیه در خطاب به هوادارن مرسی گفت: باید، امروز این جنبش انقلابی را گسترش دهیم. به مقاومت مسالمت آمیز و خلاقانه پایبند بمانید.

براساس این بیانیه، اخوانی های بازداشت شده در زندان ها نیز در همبستگی با ملت مصر، روز پنجشنبه دست به اعتصاب غذای گسترده می زنند.

ائتلاف حمایت از مشروعیت و ضد کودتا تأکید کرده است : بایستی روز جمعه در تظاهرات میلیونی باشکوه که همزمان با آغاز هفته انقلابی، در سراسر کشور برگزار خواهد شد، مشارکت کنیم.

از زمان سرنگونی محمد مرسی از قدرت توسط ارتش مصر، هواداران اخوانی تظاهرات های متعددی را در حمایت از مرسی و مخالفت با «کودتای نظامی» برگزار می کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار