رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی به تبیین سابقه شعر در حوزه‌های علمیه پرداخت و اظهار داشت: شعر در حوزه علمیه جایگاه والایی دارد و پیشینه آن به عمر شعر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، کمساری ادامه داد: به عبارت دیگر عمر شعر و شاعری در حوزه‌‌ها به زمان تأسیس حوزه باز می‌گردد و این ادعای درستی است که تاریخ شعر به ابتدای شکل‌گیری اسلام و عصر نبی مکرم اسلام (ص) باز می‌گردد.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه توجه به شعر و ادب از گذشته در میان علما، بزرگان و عرفای دین وجود داشته است بیان داشت: در عصر حاضر توجه بزرگانی چون حضرت امام (ره)، مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید که دارای ذوق سرشاری دراین عرصه هستند، نشان‌دهنده این جایگاه است.

کمساری در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین فعالیت انجمن شعر حوزه پرداخت و ابراز داشت: این انجمن نیز در کنار سایر انجمن‌های مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی به فعالیت‌های هنری در حوزه دین پرداخته است و بیش از 250 نفر از شاعران جوان و پیشکسوت در این انجمن عضویت داشته و در فعالیت‌های آن شرکت می‌کنند.

وی جشنواره شعر اشراق را پاسخی به درخواست و نیاز طلاب شاعر و اجابت فضای موجود شعر و ادب در حوزه معرفی کرد و گفت: در گذشته توجه به شعر در قالب سایر جشنواره‌ها بود ولی با توجه به ظرفیت شعر و ادب در حوزه، در قالب جشنواره سراسری شعر مورد توجه قرار گرفت.

کمساری گفت: در راستای تقویت شعر در حوزه، در حدفاصل برگزاری دو جشنواره نشست‌های بررسی کتاب، چاپ آثار شاعران حوزه، برگزاری کارگاه‌های ادبی ویژه خواهران و برادران و برپایی شب شعر انجام پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: شاعران حوزوی شاعرانی رسالت‌مدار و وظیفه‌مند هستند که از سر تفنن و سرگرمی به تغزل نمی‌پردازند. آنها شعر را وسیله‌ای برای کسب نان و نام نمی‌دانند بلکه شعر را به مثابه زبانی برای بیان معارف و وسیله‌ای برای ترویج ارزش‌های الهی و اخلاقی می‌دانند./

برچسب ها: قم ، شعر ، حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.