با موافقت نمایندگان قرارداد تامین مالی پروژه‌ها به شرکت‌های صاحب صلاحیت واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، نمایندگان در جلسه علنی امروز در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه 93 با تصویب بند الف تبصره 8 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براین اساس قرارداد تأمین منابع مالی، اجراء و بهره‌برداری طرح(پروژه‌)ها را به شرکت پروژه صاحب صلاحیت که صرفاً به‌همین منظور تأسیس می‌شود واگذار کنند و با آنها برای پیش‌خرید تأسیسات احداثی(نوع الف)،اجاره درازمدت تمام یا بخشی از تأسیسات (نوع ب)، خرید درازمدت و یا پیش‌خرید کالا و خدمات تولیدی آن طرح (نوع ‌ج)، بهبود کارآیی آب و یا انرژی (نوع د) و یا سایر انواع مشارکت بخش عمومی با بخش خصوصی به منظور ارائه خدمات عمومی (نوع هـ) اقدام ‌کنند.

1- شرکت پروژه شرکت سهامی‌خاص با سرمایه حداقل یک ‌سوم مبلغ قرارداد و یا شرکت تضامنی‌ است که توسط مؤسسات و شرکتهای سرمایه‌گذاری، مشاوره‌ای، پیمانکار و یا سازنده برای عقد قرارداد و انجام پروژه تأسیس می‌شود.

3- تنها در قرارداد نوع (هـ) دولت مجاز است پس از پیش‌بینی ردیف بودجه کمکهای فنی و اعتباری به تفکیک سنوات مورد نیاز و از طریق گشایش اعتبار اسنادی به شرکت پروژه تا چهل درصد(40%) مبلغ برآورد دستگاه مناقصه‌گزار برای ساخت، کمک مالی اعطاء کند.

4- مشارکت دولت و دستگاههای اجرائی دولتی در سهامداری و مدیریت شرکت پروژه ممنوع است.

5- به‌کارگیری روشهای موضوع این تبصره در طرح(پروژه)های استانی بلامانع است.

انتهای پیام/

برچسب ها: جلسه ، علنی ، ادامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار