"مهدی دل‌خواسته" و "آرش صادقی" به مدیران و دبیران جشنواره‌های سینمایی بیانیه‌ای را منتشر کردند.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران؛ "مهدی دل‌خواسته" که با داشتن پنج فیلم در جشنواره امسال به عنوان پر کارترین عکاس سینما در این دوره از جشنواره بوده است، عکاس فیلم های "طلا و مس" ، "بوسیدن روی ماه" و...،برنده چندین جایزه عکاسی فیلم از جشنواره های مختلف سینمایی، همچنین دبیر سه دوره بخش مسابقه عکس جشنواره  فیلم کودک و نوجوان می‌باشد.

"آرش صادقی" با داشتن دو فیلم در جشنواره امسال و عکاس فیلم های "فرزند خاک" ، "چند کیلو خرما برای مراسم تدفین " و ...، همچنین دبیر سه دوره بخش مسابقه عکس جشنواره  فیلم کودک و نوجوان می‌باشد.

حرفه‌ی عکاسی سینما از همان بدو تولد جایگاهی خاص در هنرسینما برای خود یافت. آن هم با دغدغه‌ای تماماً هنری واجتماعی؛ نه تنها هنر به شمار می‌رود، بلکه می‌باید آنرا هنری نمایشی (به منزله‌ی ابزار فعال و چالشگر سینمایی- اجتماعی) و برخوردار از استعدادی ذاتی در جهت پیوند با عنصری تاریخی دانست.

براي پي بردن به اهميت عكس بايد گفت،‏ عكس فیلم قوي‌ترين شيوه ارتباط فيلم با مخاطبان است ،عكس مي‌تواند ايجاد اين ارتباط را با حضور عكاسان حرفه‌اي، زمینه های مناسب رقابتی( بخش مسابقات عکس فیلم) و استفاده صحيح و منطقي از تكنولوژي پيشرفته با كار بردي لازم و موفقيت آميز به نمايش بگذارد و نقش خود را نشان دهد.

وقتی پیش تولید یک پروژه حرفه ای سینمایی آغاز می شود، عکاس فیلم بعنوان یکی ازنخستین عوامل اصلی فیلم و زودتر از برخی همکارانش در زمان تولید حضور دارد . عکاس فیلم نه تنها در زمان فیلمبرداری هم نفس با تمامی عوامل پیش می رود بلکه در پس از تولید و تا سال ها به عنوان تنها دارنده بانک جامع و کامل آن فیلم همچنان درگیر آن پروژه می‌باشد.

عکاسی که در طول پروژه وسایل و تجهیزات حرفه ای خود را فرسوده و فرسوده تر می کند و زمانی حتی دستمزد یک فیلمش صرف تعمیر تجهیزاتش می شود. این که چرا دستمزد ها این است و شرایط بدین گونه ، این که چرا حتی یک نفر از اعضای فعال عکاسان سینما در بین داوران نیست  ، این که چرا حتی یک نفر از اعضای انجمن عکاسان به مراسم افتتاحیه و دریافت جوایز این بخش دعوت نمی شود ،این چرا جوایز آن با دیگر بخش ها برابر نیست،این که چرا طبق گفته هیات محترم داوران بخش عکس و پوستر امسال( رشد تعداد فعالین و شرکت کنندگان در این بخش نشان از توجه به این رشته دارد. هرچند که مواد تبلیغی در سینمای ایران در تراز فیلمهای سینمایی نیست و مسئولین باید به این نکته توجه کنند.)  بماند برای وقتش و اهلش.

سخن به گزافه نمی گوییم وپیشنهاد می کنیم عکس فیلم را همانند دیگر هم نفسانش در همان سال ، با همان داوران، در همان روز و با همان جوایز داوری نمایید و یا اینکه بقیه رشته ها را همینگونه به بخش های مواد شنیداری ، مواد دیداری، مواد اجرایی و .. در سال بعد پس از اکران بعد ازفروش در مغازه ها، با داوران جداگانه و با جوایز متفاوت داوری نمایید.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار