منابع رسمی در فلسطین اعلام کردند، هنوز 4800 فلسطینی از جمله 162 نوجوان در زندانهای اسرائیل به سر می برند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رسمی اردن ؛ عبدالناصر فروانه مدیر بخش آمار وزارت امور اسرا در کابینه تشکیلات خودگردان فلسطین در گزارشی با بیان این خبر از مجامع بین المللی خواست با فشار برتل آویو، مقام های اسرائیلی را به توقف تجاوزات علیه شهروندان بی گناه فلسطینی و پایان دادن به بازداشت های بیهوده، وادار سازند زیرا بازداشت فلسطینیان اقدامی است که همه روزه در مناطق مختلف فلسطینی تکرار می شود.

فروانه در این گزارش که روز سه شنبه منتشر شد خبر داد: « در سه سال گذشته 11 هزار و 34 نفر از جمله 2500 نفر نوجوان زیر  18 سال بازداشت شدند که وقتی این رقم در تعداد روزها تقسیم شود به طور میانگین روزی 10 بازداشت اتفاق افتاده است».

در این گزارش تصریح شد:« البته این آمار به این معنی نیست که همه بازداشت شدگان هم اکنون در زندان هستند چنانچه در این آمار نام افرادی دیده می شود که در این مدت چند بار بازداشت شده اند».

این گزارش می افزاید:« به طور کلی از نظر تعداد اسرا، در حال حاضر 4800 نفر در زندان های اسرائیل به سر می برند که  بیشتر این زندانیان از بازداشت شدگان انتفاضه الاقصی هستند. این افراد در 17 زندان یا بازداشتگاه های اسرائیل تقسیم شدند».

در این گزارش اضافه شد:« 162 اسیری که در حال حاضر در زندان به سر می برند زیر 18 سال سن دارند و 17 نفر نیز از زنان هستند که لینا جربونی از جمله این زنان است که 12 سال از حکم 17 سال زندان خود را سپری کرده است».

در گزارش وزارت اسرای فلسطینی آمار نوجوانانی که از آغاز انتفاضه الاقصی تاکنون بازداشت شده اند در مجموع 10  هزار نفر عنوان شد و آمده است:« در مجموع اسرایی که در حال حاضر در زندان های اسرائیل به سر می برند 474 نفر به یک یا چند بار  حبس ابد محکوم شده است و در این زمینه عبدالله برغوثی با 67 بار حکم حبس ابد در کنار 250 سال حبس بالاترین حکم قضایی را دارد».

در این گزارش از بی توجهی مقامات اسرائیلی به سلامت جسمی و روانی اسرا انتقاد شد و آمده است:« 1500 اسیر فلسطینی از بیماریهای مختلف رنج می برند که در میان آنها افرادی هستند که به بیماریهای خطرناک چون سرطان دچار هستند و برخی نیز به سبب شدت بیماریها فلج شده اند».
در ادامه این گزارش تصریح شد:« از سال 1967 تاکنون 205 اسیر فلسطینی در زیر شکنجه و آزار و اذیت زندانبانان یا در اثر بی توجهی پزشکان زندان به شهادت رسیده اند».

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار