آمار جدید تولید علم هر ساله بعد از گذشت 6 ماه از سال میلادی جدید به دست می‌آید

جعفر مهراد رئیس مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری isc در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به پیگیری و بررسی میزان تولید علم ایران در ماه اکتبر‌ سال 2013  میلادی، میزان تولیدات علمی ایران در فاصله دو ماه به 21 هزار‌ و 138 مقاله رسیده است.

وی افزود: اکنون که در پایان نخستین ماه 2014 میلادی به سر می‌بریم و سال 2013 میلادی به پایان رسیده است با احتساب مجموع مقالات کنفرانس‌ها و مقالات مجلات به 25 هزار و 959 مدرک رسیده است.

 مهراد‌ تصریح کرد: اگر بخواهیم مقاله‌ کنفرانس‌ها را از رقم مذبور کم کنیم تولیدات علمی ایران به 25 هزار و 29 مقاله  می‌رسد که این رقم برابر با 461/1 درصد از کل تولیدات علمی جهان به حساب می آید.

 وی اظهار داشت: در محاسبه تولیدات علمی این نکته اهمیت دارد که بدانیم در این مقطع زمانی یعنی درست بعد از پایان  هر سال نمی‌توان با قطعیت‌ آمار تولید علمی کشور‌ها از جمله ایران را بیان کرد. چنانچه‌ تاخیر در انتشار مجلات موجبات علمی را فراهم آورده و از این رو اندازه گیری تولیدات علمی در این بازه زمانی میسر نبوده و اعلام نتایج، همواره جنبه موقتی داشته به طوری که هر روز و هر هفته بر تعداد تولیدات علمی افزوده می‌شود.

مهراد خاطر نشان کرد: رسیدن به آمار واقعی زمانی میسر است که تقریبا 5 یا 6 ماه از سال  میلادی جدید گذشته باشد و در واقع در ماه‌های ژوئن‌ یا ژوئید‌ سال 2014 میلادی با ضریب اطمینان بالا می توان میزان و آمار تولیدات علمی کشور را مشخص کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار