رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه طبق آخرین آمار اسکوپوس رتبه ۱۵ تولیدات علم را در جهان دارا هستیم، گفت: کار‌ها در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی براساس پژوهش دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر علی اصغر پیوندی درمراسم افتتاحیه چهاردهمین جشنواره پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که صبح امروز در تالار امام این دانشگاه برگزار شد، بیان داشت: جوامع پیشرفته و مدیران توانمند برای افزایش بهره وری خود کار‌ها را بر اساس پژوهش و تحقیق انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه طبق آخرین آمار حجم زیادی از تولیدات مربوط به گروههای پزشکی است، ادامه داد: پژوهش و تحقیق نیازمند محیطی مساعد است تا پژوهشگر بتواند به کارهای تحقیقی خود بپردازد و فلسفه برگزاری این جشنواره‌ها نیز علاوه بر تقدیر از محققان، دیده شدن جایگاه پژوهش و گسترش آن در کشور است.

وی با اشاره به اینکه اگر خواهان تحول در نظام سلامت هستیم کلید آن در پژوهش و تحقیق است اظهار کرد: در تحقیق و پژوهش نباید صرفا به ارائه مقاله و چاپ کتاب اکتفا کنیم بلکه برای رفاه جامعه باید به کیفیت‌ نیز توجه کرده و تحقیقات را کاربردی کنیم.


وی به تجاری سازی پژوهش‌ها و برقراری ارتباط با صنعت اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: پژوهش بایدمنجر به فناوری شده و فناوری نیز تولید ثروت می‌کند، لذا برای افزایش اقتدار ملی در جهات مختلف باید به تحقیق و کاربردی کردن آن بها دهیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار