رییس مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه‌ مجمع مصلحت تشخیص نظام متذکر شدیم که بیمه‌ها باید به بخش درمانی وزرات بهداشت متصل شوند و بعد از بحث‌های مفصل در مجمع تشخیص مصلحت نظام این مسئله تصویب شد که بخش بیمه‌ها به راهبری وزارت بهداشت متصل شده و امیدواریم هر چه زودتر این مصوبه ابلاغ شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم پانزدهمین جشنواره ابن سینا با اشاره به پیشرفت علم در کشور گفت: امروز ظرفیت نیروهای متخصص در علم طب با 35 سال گذشته تفاوت دارد زیرا در آن زمان تعداد زیادی استاد در علم طب نداشتیم اما امروز دانشگاه‌ها توسعه یافته‌اند و مقالات متعددی در این زمینه وجود دارد که این مسأله بسیار ارزشمند است.
 
وی در ادامه بیان کرد: یکی از مسائل قابل تأمل در مورد علم طب در کشور ما این است که از کشورهای همجوار برای مداوا به ایران سفر می‌کنند  و این مسأله مهمی است که کشور ما می‌تواند محل رجوع کشورهای دیگر در زمینه طبابت باشد.
 
لاریجانی همچنین با اشاره به وضعیت بودجه درمان و سلامت کشور تصریح کرد: اقداماتی که در این زمینه در کشور انجام گرفته قابل تأمل است اما هنوز با استانداردهایی حوزه سلامت، فاصله داریم. در کشور ما حجم نیازهای مردم برای تعیین سلامت بسیار بالاست و مشکلاتی در این زمینه وجود دارد، یکی از این مشکلات این است که سیستم بیمه‌ها متمرکز و جدای از بهداشت بوده و مجموعه بیمه‌ها یکسان است.
 
رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما این مسئله را در جلسه‌ مجمع مصلحت تشخیص نظام مطرح کردیم و متذکر شدیم که بیمه‌ها باید به بخش درمانی وزرات بهداشت متصل شوند و بعد از بحث‌های مفصل در مجمع تشخیص مصلحت نظام این مسئله تصویب شد که بخش بیمه‌ها به راهبری وزارت بهداشت متصل شده و امیدواریم هر چه زودتر این مصوبه ابلاغ شود.
 
لاریجانی همچنین با اشاره به بودجه سلامت گفت: در دولت قبل هدفمندی یارانه‌ها طبق قانون اجرا نشد زیرا در قانون سهمی برای درمان و تولید در نظر گرفته شده است. در حال حاضر دولت فعلی به این موضوع بیشتر توجه داشته و برای درمان نیز سهم در نظر گرفته است.
 
همچنین در بودجه امسال یک درصد مالیات ارزش افزوده یعنی بالغ بر 3000 میلیارد تومان مصوب شده که در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد. البته امیدواریم که بتوانیم در اجرای هدفمندی یارانه‌ها به موضوع سلامت پرداخته تا بتوانیم مسأله بهداشت را به جایگاه دقیقی برسانیم.
 
وی همچنین با اشاره به حجم عظیم پروژه‌های عمرانی در کشور گفت: با توجه به حجم عظیم پروژه‌های عمرانی و عدم وجود بودجه برای تکمیل آن ما می‌توانیم این امکان را فراهم کنیم که پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی در حوزه وزارت بهداشت را در اختیار اطبا و پزشکان قرار دهیم تا برای تکمیل آن سرمایه‌گذاری کنند.
 
رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به پانزدهمین جشنواره ابن سینا بیان کرد: ابن سینا مردی نادر در تاریخ علمی ایران و جهان بود او در شرایطی می‌زیست که نشان چندانی از علم در اروپا و غرب دیده نمی‌شد و در قرن ششم تا پانزدهم میلادی دچار رکود شدیدی بود که تحت عنوان قرون وسطی از آن یاد می‌شود.
 
این مسأله در تاریخ کاملاً مشهود است که افراد عالم به اندازه انگشتان دست در اروپا یافت نمی‌شد در آن شرایط ابن‌سینا حجمی عظیم از کتاب‌ها را می‌نوشت او حدود 450 کتاب از خود به یادگار گذاشته است. این حجم کتاب بسیار تعجب‌ برانگیز بوده و تنها یک اعجوبه می‌تواند این کارها را انجام دهد.
 
لاریجانی ادامه داد: تأملات ابن‌سینا در حوزه فلسفه بی‌نظیر است .
 
وی همچنین در ریاضیات، موسیقی، علم شیمی و کیمیا کتاب‌هایی دارد. ابن سینا در حکمت و طب جریانی در اروپا به راه انداخت که به جریان ابن‌سینایی‌ها مشهور است.
 
رییس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: کسی که وارد رشته طب می‌شود کار مقدسی را آغاز کرده اساتید رشته طب در افکار عمومی باید مورد تکریم قرار گیرند. نباید در کشور ما هیچ شخصی را تخریب کرد چرا که دانشمندان علم طب برجسسته هستند و دلیلی ندارد در کشور فضایی به وجود آید که مورد بی‌احترامی قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار