وزیر کشور از احتمال بازگشایی و آغاز مجدد فعالیت خانه احزاب تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه) در حاشیه دیدار با فعالان حزبی و سیاسی با حضور در جمع خبرنگاران درباره برگزاری این جلسه گفت: بنده امروز با احزاب جلسه‌ای نداشتم بلکه با افراد و اشخاص دیدار داشتیم.
 
وی افزود: در این جلسه سعی کردیم افراد و اشخاصی را انتخاب کنیم که به نوعی نشان‌دهنده جریانات فکری و سیاسی مختلف باشند و موضوع جلسه امروز نیز ادامه بررسی مباحث قبل بود زیرا مواردی مطرح شده بود که در جلسه امروز باید پیگیری می‌شد.
 
وزیرکشور اظهار داشت: در جلسه امروز سه محور را مورد بحث قرار دادیم که اولی بحث خانه احزاب، دومی بحث یارانه احزاب و سومی مباحث مربوط به معاضدت حقوقی و قضایی بود.
 
رحمانی‌فضلی با بیان اینکه صحبت اصلی امروز ما در جلسه، بحث آغاز فعالیت مجدد خانه احزاب بود، خاطر نشان کرد: دوستان در جلسه امروز همه نظرات خود را بیان کردند و نکته قابل تامل این بود که همه بر تشکیل و فعالیت مجدد خانه احزاب و اینکه نباید خانه احزاب محل رزم‌کشی سیاسی باشد و نباید به عنوان محل رقابت‌های سیاسی قرار گیرد، تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه این محل باید نقش حمایت کننده و پشتییبانی احزاب را بر عهده داشته باشد، گفت: امیدواریم بتوانیم تا پایان سال خانه احزاب را فعال کنیم.

وزیر کشور در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه از زمان آغاز به کار دولت یازدهم چه تعداد NGO در کشور ثبت شده‌اند، اظهار داشت: این NGO ها سیاسی نیستند و فعالیت ویژه‌ای را از جمله در حوزه زنان، جوانان و مواد مخدر انجام می‌دهند بنابراین تفکیک این که چه افرادی با چه مشخصات سیاسی در این NGO ها فعالیت می‌کنند امکانپذیر نیست.

وی افزود: ما هر کسی را که تقاضای فعالیت در حوزه سمن‌ها و NGO ها را بدهد کمک می‌کنیم تا تشکیل شود اما در این راستا متناسب با آیین‌نامه وارد عمل خواهیم شد.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: قانون سمن‌ها و NGO ها در معاونت اجتماعی وزارت کشور در حال بررسی است و به زودی آن را به مجلس ارائه می‌دهیم البته طرحی نیز در این باره در کمیسیون‌های مجلس مطرح شده که ما به موازات آن نظرات خود رادر این کمیسیون‌ها اعمال می‌کنیم.

وزیر کشور تصریح کرد: هرکس در حوزه فعالیت اجتماعی و محیط زیستی وارد عمل می‌شود باید طبق قانون مسیر خود را طی کند.

رحمانی فضلی همچنین در پاسخ به سوالی درباره زمان برگزاری نشست سوم با احزاب و تشکل‌های سیاسی گفت: در حال حاضر برنامه‌ریزی خاصی درباره این موضوع صورت نگرفته است اما یکی از مباحث مطرح شده در جلسه امروز این بود که تلاش کنیم تا اخر امسال خانه احزاب فعالیت خود را شروع کند.

وی افزود: به طور حتم پس از تشکیل خانه احزاب بستر را به گونه‌ای فراهم خواهیم کرد تا اعضای این خانه با رئیس‌جمهور دیدار داشته باشند.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا احزابی که دفاترشان پلمپ شده است و قوه قضاییه پیگیر وضعیت آن‌هاست با وزارت کشور ارتباطی دارند یا خیر، گفت: ما در حوزه وزارت کشور تنها با احزابی که قانونا مورد تایید ما هستند فعالیت می‌کنیم و احزابی که از نظر قانونی و قضایی مشکل دارند باید با توجه به اینکه قوه قضاییه مدعی است که فعالیت‌های آن‌ها غیرقانونی بوده و تعطیل شده‌اند، پیگیر وضعیت خودشان باشند.

رحمانی فضلی با بیان اینکه برخی از دوستان ما در این احزاب معتقدند پرونده‌هایشان مورد بررسی جدی قرار نگرفته است، تصریح کرد: تا زمانی که مسئله این احزاب با قوه قضاییه حل نشود وزارت کشور نمی‌تواند با آن‌ها رابطه‌ای برقرار کند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره قطع گاز بخشی از مناطق کشور در پی سرمای شدید اظهار داشت: با توجه به بارش برف در شمال کشور، مشکلاتی در این مناطق ایجاد شد که در حال حاضر دستگاه‌های اجرایی تمام سعی خود را برای حل این مشکلات به کار گرفته‌اند و شخص رئیس‌جمهور نیز پیگیر این موضوع است.

رحمانی فضلی افزود: در روز اول بارش برف غافلگیری شدیم اما در روزهای بعد بنده با تمامی وزرا و مسئولین تماس گرفته و تجهیزات لازم را نیز برای برف‌روبی به مناطق فرستادیم.

وزیر کشور با بیان اینکه تمام راه‌های کشور در حال حاضر باز است، گفت: شهرداری‌ها، سپاه پاسداران و وزارت این کشور و نیرو تمام تجهیزات خود را برای حل مشکلات مناطق شمال کشور تا 24 ساعت آینده ارسال کردند اما ما در حال حاضر در مناطق روستایی مشکلاتی را داریم که امیدواریم طی روزای آینده نیز این مشکلات حل شود.

وزیر کشور اظهار داشت: از همه مردم عزیز تقاضای داریم در مصرف برق  و گاز صرفه‌جویی کنند زیرا تنها همکاری و همدلی که آن‌ها می‌توانند با دولت انجام دهند صرفه‌جویی است.

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر هیچ جای نگرانی وجود ندارد و نیروهای ما به مناطق شمال کشور اعزام شده‌اند.
انتهای پیام/

ادامه دارد...
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار