رییس اتحادیه زنبورداران کشور گفت: تنها 5200 زنبوردار تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند و 90 درصد زنبورداران بیمه نیستند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، عفت رییسی اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 65 هزار زنبوردار در کشور فعالیت دارند که تنها 5200 نفر ازآنها تحت پوشش حمایت‌های بیمه‌ای قرار گرفته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: جمعیت زنبورداران کشور در حال تغییر محدوده سنی هستند و غالبا دوران میان‌سالی را پشت سر گذاشته و در حال ورود به کهن‌سالی هستند بنابراین این افراد می‌بایست تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

رییسی سرحدی افزود: زنبورداری جزو مشاغل دشوار به شمار می‌آید و چون محدوده فعالیت زنبورداران خارج از شهر است و این افراد همواره در معرض آسیب و خطرات طبیعی همچون حمله حیوانات و سایر حوادث طبیعی قرار دارند، اهمیت بیمه کردن آنها بیش از سایر مشاغل شهری کرد پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: علی رغم این که زنبورداران به دلیل وضعیت کوچ نشینی از حداقل امکانات زیستی بهره‌مند هستند اما جایگاه بیمه‌ای مشخصی برای آنان تعریف نشده و اکثر کسانی که در این حرفه تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند در قالب کارآفرینی بوده و به تازگی وارد این حرفه شده‌اند اما افراد باسابقه در این حوزه هنوز خدمات بیمه ای دریافت نمی‌کنند.

او اظهار کرد: از دولت تدبیر امید خواستاریم که با حذف ماده 20 از بخشنامه بیمه زنبورداران مشکلات موجود در مسیر تحت پوشش بیمه قرارگرفتن آنان را حل کند.

رییس اتحادیه زنبورداران کشور اضافه کرد: ماده 20 ماحصل تفکر و تدبیر درست نیست و بیشتر مانعی در مسیر تولیدکنندگان و افرادی است که با هدف کارآفرینی وارد عرصه خدمت رسانی شده اند.

رییسی سرحدی گفت: باید شرایطی ایجاد شود که همه زنبورداران کشور بتوانند بدون دغدغه از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند و با اطمینان از افزایش حمایت‌های دولت حرفه خود را هم به صورت کمی و هم به صورت کیفی گسترش دهند.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.