خبرگزاری فرانسه گزارش داد : ایران روز دوشنبه از دو ماهواره‌ مخابراتی خلیج‌فارس و ماهواره تدبیر، یکی از آنها برای تقویت ارتباطات بی سیم و دیگری قادر به گرفتن عکس با وضوح بالا، رونمایی کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری فرانسه ، این خبرگزاری در ادامه مدعی شده است، برنامه فضایی ایران نگرانی‌هایی را در میان دولت‌های غربی افزایش داده است و این کشورها نگران هستند که ایران این فن آوری اکتسابی را به یک کلاهک هسته‌ای انتقال دهد. اما جمهوری اسلامی تاکید دارد که برنامه هسته‌ای خود تماما صلح‌آمیز بوده و وجود هرگونه ارتباط بین برنامه هوا و فضا با برنامه های هسته‌ای را رد کرده است .

خبرگزاری فرانسه در ادامه به نقل از رسانه‌های داخلی گزارش داده است این دو موشک مخابراتی با نام‌های خلیج فارس و تدبیر هستند که توسط دانشگاه‌ها و دانشمندان محلی ساخته شده است.

"خلیج فارس" توسط محققان دانشگاه مالک اشتر طراحی وساخته شده است. این موشک مخابراتی کوچکی است که سازگار با بستر ارتباطی بی‌سیم‌زنی پایه کشور بوده و خدمات ارتباطی بی‌سیم ماهواره‌ای را به صورت امن و مطمئن با پوشش جغرافیای ملی و یا منطقه‌ای ارائه می‌کند. طراحی و ساخت ماهواره "تدبیر" توسط دانشگاه علم و صنعت صورت گرفته است که توانایی گرفتن عکس با وضوح بالا را دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار