وزارت خزانه‌داری آمريکا تاييد کرد که ۵۵۰ ميليون دلار از درآمدهای نفتی بلوکه شده به ایران انتقال یافته است و افزود، قسط دوم پس از تایید کاهش سطح غنی سازی اورانیوم از سوی آژانس به ایران پرداخت می شود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز: وزارت خزانه‌داری آمريکا دوشنبه ۱۴ بهمن ماه تاييد کرد که بر اساس توافق هسته‌ای اخير ميان ايران و شش قدرت جهانی، روند انتقال مبلغ ياد شده از ۳۱ ژانويه شروع شده است.

مقامات آمریکایی امروز در اظهاراتی تاکید کردند،ایران تا زمانی که "آژانس بین المللی انرژی اتمی" را درباره اجرای کاهش میزان غنی سازی اورانیوم در این کشور مطمئن نساخته است، نمی تواند قسط دوم خود را دریافت کند.

در یک سند در وزارت خزانه داری آمریکا تاکید شده است که ایران باید میزان غنی سازی اورانیوم را در این کشور کاهش بدهد و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز آن را تایید کند تا این کشور بتواند قسط دوم خود به میزان 450 میلیون دلار را دریافت کند.

در همین حال مقامات آمریکایی روز دوشنبه تاکید کردند ایران هفته جاری  و بر اساس توافق هسته ای ژنو،مبلغ 550 میلیون دلار را به عنوان قسط اول دارایی های بلوکه شده این کشور  دریافت کرد.

اگرچه خزانه‌داری آمريکا از افشای نام بانکی که مسئوليت انتقال پول ايران را بر عهده گرفته خودداری کرده، اما شنبه ۱۲ بهمن ماه عباس عراقچی، معاون وزير خارجه ايران و از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای  اعلام کرد که اولين قسط ۵۵۰ ميليون دلاری ايران به حساب مربوطه در يک بانک در سوئيس واريز می‌شود. 

وی گفت که عمليات بانکی از روز دوشنبه آغاز خواهد شد.


انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، قسط ، آژنس ، انرژی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار