پوری حسینی گفت: من جرأت واگذاری شرکت‌ها به یک مارک یا یورو را ندارم ضمن آنکه تاکنون شرکت‌های بزرگی از طریق سازمان خصوصی‌سازی به بخش خصوصی سازی واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی در جلسه هیات فرانسوی که در وزارت اقتصاد در حال برگزاری است با معرفی ظرفیت‌های بخش خصوصی‌سازی کشور گفت: شرکت‌هایی که برای خصوصی‌سازی در حال عرضه هستند، بسیار متنوع بوده به طوری که به عنوان مثال می‌توان به هلدینگ خلیج فارس و دو مورد پالایشگاه‌های بزرگ نفت ویک مورد پالایشگاه جدید نفتی و 5 مورد نیروگاه برق که یک مورد آن نیروگاه تولید برق از باد و مورد بعدی نیروگاه آبی و سه مورد نیروگاه سوخت ترکیبی است اشاره کرد.  
 
رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه در رابطه با خصوصی‌سازی سهام شرکت‌های خودروسازی و پشتیبانی صنعت نفت و در بخش حمل و نقل سهام بزرگترین شرکت حمل و نقلی کشور یعنی ایران‌ایر در حال آماده سازی برای واگذاری است که در رابطه با ایران‌ایر هنوز قیمت‌گذاری آن به نتیجه نهایی نرسیده است.  
 
وی ادامه داد: واگذاری بزرگترین شرکت کشتی‌سازی ایرانی در دستور کار قرار گرفته که طی 4 ماه آینده انجام می‌شود. در مورد بانکداری هم سهام عمده نداریم منتها عرضه سهام خود تا 5 درصد وجود دارد.  
 
حسینی گفت: در مورد معادن هم چند مورد معدن واگذاری آنها مطرح است که از طریق سازمان خصوصی‌سازی اعلام می‌شود. 

انتهای پیام/  

برچسب ها: حسینی ، رئیس ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار