رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار تهران گسترش آموزش، فرهنگ سازي و اطلاع رساني را از اولويت هاي سال جديد اعلام كرد و گفت: با متنوع سازي ابزارهاي تامين مالي نقش بازار سرمايه را در افزايش سرمايه گذاري ها و رونق توليد ملي بيشتر مي كنيم.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبكه اخباراقتصادي و دارايي، علي صالح آبادي افزود: با توجه به نامگذاري سال توليد ملي ، حمايت از كار و سرمايه ايراني تلاش مي كنيم سهم بازار سرمايه در تامين مالي بنگاه ها و صنايع بيشتر شود ، منابع مالي داخلي را براي توليد تجهيز كنند و از سرمايه ايرانيان براي افزايش توليد و توسعه بنگاهي استفاده بكنند.

وي گفت : تامين مالي از طريق بازار سرمايه بايد تسهيل شود و امسال جزء برنامه هاي اصلي خود مي دانيم كه برنامه هاي تأمين مالي بنگاه ها و شركت ها از منابع داخل تقويت شود تا به رونق توليد ملي هم كمك كنيم.

صالح ابادي گفت : بازار سرمايه با رشد شاخص ها در سال جاري همراه است و حجم معاملات هم خوب بوده ، نقد شوندگي بازار و اقبال به بازار سرمايه هم خوب است.

صالح‌ آبادي اظهار داشت : بحث فرهنگ سازي هم از طريق رسانه ملي در راديو، راديو اقتصاد (استوديو بورس) ادامه خواهد داشت تا مردم بيشتر با بازار سرمايه آشنا شوند.

رئيس سازمان بورس تهران گفت : نقش رسانه ها در كمك به حضور مردم در بورس و رونق توليد بسيار مهم بوده و به گسترش بازار سرمايه هم كمك كرده است ، اگر مردم وارد صحنه اقتصادي نشوند هيچ گونه رونق در بازارهاي اقتصادي فراهم نمي شود.

صالح آبادي افزود: روزانه حدود 50 درصد معاملات خرد در بازار سرمايه را اشخاص حقيقي و افراد انجام مي دهند كه قابل توجه است و رسانه هاي گروهي هم در عمق بخشيدن به حضور مردم در بازار سرمايه و تصميم گيري هاي منطقي ، مؤثر است.

وي تاكيد كرد : مردم هم بايد با شناخت و آموزش درست و رفتار منطقي در بازار سرمايه حضور داشته باشند و اطلاع رساني صحيح و دقيق و بموقع هم در برنامه هاي بورس قرار دارد./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار