در حال حاضر تمام فناوری‌های فضایی به صورت بومی در اختیار ما قرار دارد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی امروز در دهمین مراسم سالگرد سازمان فضایی که در سالن اجلاس سران برگزار شد طی سخنرانی گفت:‌ امروز شاهد انوار انقلاب در 36 سالگرد پیروزی انقلاب هستیم چنانچه همه جای دنیا و همه ملت‌ها شاهد پیشرفت علمی کشور هستند و این انوار هیمنه نظام سلطه را به چالش جدی کشیده و ملت‌ها به عنوان قدرت در سطح منطقه و جهان ایفای نقش می‌کنند.

وی افزود: در حوزه سیاسی، ایران تنها کشور است که در عرصه جهانی خارج از اراده و سلیقه دیگران اهداف و سیاست‌های خود را ترسیم می‌کند و اگر به دنبال ماندگاری استقلال ایران هستیم باید به دنبال کسب قدرت باشیم، چنانچه این قدرت به معنای استفاده از تمامی ظرفیت ملی و شکوفا شدن این ظرفیت‌ها در دانش بشری متعلق به تمام بشریت است.

دهقان تصریح کرد: این نکته را بگویم که این نظام سلطه تلاش می‌کند نظام‌ها را از دستیابی به این نظام باز دارد و ملت ایران تمامی موانع را برداشته است چنانچه بیشترین محرومیت‌ها به دلیل تحریم‌ها بوده است.

وی اظهار داشت: در عرصه استفاده از علوم و فناوری که برآورده کردن "نیازهای صلح‌آمیز"مدنظر است هیچ کس حق ندارد انحصاری برای آن‌ها قائل شود.

دهقان خاطرنشان کرد: 5 کشور در سال 2012 به عنوان کشورهای نوظهور معرفی شدند که ایران یکی از اعضای آن بود و نسبت به دیگران در این عرصه سرعت چشمگیری داشته است و در حال حاضر تمام "فناوری‌های فضایی" به صورت بومی در اختیار کشور قرار دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.