در جریان برگزاری اجلاس امنیتی مونیخ، وزرای خارجه فرانسه ، آلمان ، اتریش ، لبنان و فنلاند با وزیر امور خارجه کشورمان در محل این کنفرانس دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، در جریان برگزاری اجلاس امنیتی مونیخ، لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه با وزیر امور خارجه کشورمان در محل این کنفرانس دیدار و گفتگو کرد.

محمدجواد ظریف در این دیدار ضمن مرور آخرین تحولات روابط دوجانبه ایران و فرانسه و امکانات بالقوه همکاری‌های اقتصادی و فنی دو کشور، فضای ایجاد شده پس از توافقات جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 را فرصتی استثنایی برای منافع دو کشور و بهره برداری از ظرفیت های موجود توصیف کرد.

وزیر خارجه فرانسه نیز در این دیدار با مهم قلمداد کردن توافقات دو طرف در مسائل هسته ای اظهار امیدواری کرد دو طرف بتوانند با برداشتن گام های مؤثر فضای اعتماد متقابل را بیش از پیش مهیا کنند.

وزرای خارجه ایران و فرانسه در این ملاقات درباره تحولات منطقه ای،اوضاع سوریه، لبنان و شرایط جاری افغانستان نیز بحث و تبادل نظر کردند.

در همین حال وزیر امورخارجه اتریش در دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بر تمایل کشور متبوعش به توسعه روابط دوجانبه در ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

ظریف در این ملاقات که در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ صورت گرفت با اشاره به دیدار رؤسای جمهور دو کشور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، لزوم استمرار رفت و آمدها و ملاقات های مسئولان بلندپایه دو کشور را خاطرنشان کرد.

وزیر خارجه کشورمان با تأکید بر ظرفیت بالای دو کشور در حوزه فرهنگی و سوابق این روابط اظهار امیدواری کرد که از ظرفیت های بالقوه این حوزه استفاده بیشتری شود.

وزیر امورخارجه اتریش با تأکید بر علاقه مندی کشور متبوعش برای تسریع در ارتقای همکاری های اقتصادی و آمادگی های لازم برای تعمیق روابط فرهنگی، گسترش آنها را به نفع دو کشور و در جهت منافع مردم دانست.

وی در این دیدار با ابراز اطمینان از حمایت وین برای اجرای هر چه بهتر توافقات جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5، از برگزاری دور بعدی مذاکرات دو طرف در مقر اروپایی سازمان ملل در وین استقبال کرد .

وزیر خارجه اتریش بدون اینکه بخواهد موفقیت‌های تا به حال برای دستیابی به توافق موقت هسته‌ای را کم اهمیت جلوه دهد در عین حال گفت که هنوز بخش سخت کار برای دستیابی به توافق نهایی باقی مانده است.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از همتای اتریشی خود برای سفر به ایران دعوت کرد.

طرفین نه تنها درباره سازماندهی برای گفتگوهای اتمی با ایران سخن گفتند بلکه وزیر امور خارجه اتریش در این دیدار به مسائلی مانند سلاح های اتمی،انرژی اتمی و حقوق بشر هم پرداخت و اعلام کرد که برای گفتگوی ادیان بین ایران و اروپا هم آمادگی دارد.


این در حالیست که وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فنلاند نیز در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ در خصوص روابط دوجانبه، تحولات بین المللی و همکاری های دو کشور در مجامع بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار