کاترین اشتون مسئول بلندپایه سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه از همکاری با آمریکا برای کمک مالی به اوکراین خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه ، اشتون در مصاحبه ای که روزنامه وال استریت ژورنال با وی انجام داد گفت اتحادیه اروپا و آمریکا در تدارک برنامه مهمی برای پرداخت کمک مالی به اوکراین هستند.

اشتون در حاشیه کنفرانس سالانه امنیت مونیخ در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گفت : اتحادیه اروپا و آمریکا برنامه ای موسوم به طرح اوکراین دارند که در آن بررسی می شود از هم اکنون چه کارهایی باید در بخشهای اقتصاد اوکراین برای پیشرفت امور انجام شود.

کاترین اشتون که این هفته قرار است به اوکراین برود مبلغ کمک مورد نظر اتحادیه اروپا و آمریکا را مشخص نکرد اما گفت ارقام این کمک مالی پایین نخواهد بود.

 به گفته اشتون این کمک تنها جنبه مالی نخواهد داشت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفت اعطای ضمانت‌های مالی ، کمک به سرمایه گذاری یا حتی حمایت از واحد پول اوکراین به منظور تضمین ثبات در این کشور ممکن است برخی از موارد مطرح دراین طرح کمک به اوکراین باشد.

در پی مخالفت ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهوری اوکراین با امضای توافقنامه مربوط به پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا در ماه نوامبر ، این کشور به عرصه  اعتراض‌های خشونت آمیز تبدیل شده است.

دولت اوکراین نزدیک شدن به روسیه را در مقایسه با الحاق به اتحادیه اروپا در اولویت قرار داد و از مسکو وعده ای مبنی بر کمک 15 میلیارد دلاری برای تثبیت اقتصاد شکننده اش دریافت کرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار