پروسه معکوس سازی پرواز پهپاد RQ170 ایرانی در آینده نزدیک می‌تواند شکست بزرگی برای ایالات متحده و هم‌پیمانانش از جمله رژیم صهیونیستی باشد.

آذرماه 1390 یک فروند هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا از نوع «RQ170» را که به طور محدود به مناطق مرزی شرق کشور تجاوز کرده بود توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از کنترل آمریکایی‌ها خارج شده و آن را با اندک خسارتی به زمین نشاندند و در اختیار گرفتند. این مسئله تبدیل به خبر اول رسانه‌های داخلی و بین‌المللی شد.



پهپادRQ170

یک هواپیمای شناسایی است که توسط شرکت لاکهید مارتین ساخته شده و توسط نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا در عملیات بلندمدت آزادی مورد استفاده قرار گرفته‌ است.

قابلیت این پهپاد رادارگریزی است و دارای ابزارهای شناسایی می‌باشد و قابلیت حمل مهمات را داراست. این پهپاد بیشتر به عنوان ابزاری برای جاسوسی استفاده می‌شود.



ابعاد
ارتفاع: ۱۰ فوت/ ۳ متر
طول بال‌ها: ۴۳ فوت/ ۱۳ متر
سرعت ۸۰۰ تا ۹۷۰ کیلومتر در ساعت

کارآیی

ارتفاع پروازی: ۱۵٬۰۰۰ متر

کاربرد اصلی این پهپاد در شنود سیستم‌های مخابراتی [موبایل، بی سیم رادیویی] و عکس برداری از مناطق حساس نظامی و استراتژیک است.

از ویژگی‌های خاص این پهپاد می‌توان به سنسورهای بسیار دقیق و حساس اندازه گیر، حرارت، حرکت، تشعشع های رادیو اکتیو و... ، دوربین‌های قدرتمند و سیستم ناوبری هوشمند اشاره کرد.

نیروی دریایی آمریکا هدایت‌گر این هواپیمای بدون سرنشین بوده است.

مقامات آمریکایی در واکنشی شتابزده، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران توانایی نفوذ در سیستم هدایت و کنترل این پهپاد را ندارد، سعی کردند تا خبر شکار RQ-170 را تنها یک بازی رسانه‌ای نشان دهند، اما نمایش این پهپاد پیشرفته در اختیار سپاه پاسداران (آن هم با کمترین خسارت وارده)، آب سردی بر پیکر مقامات آمریکایی بود.



سردار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب با بیان اینکه خیلی نمی‌توانیم راجع به این پهپاد صحبت کنیم و علت این است که این هواپیما برای ما یک سرمایه ملی محسوب می‌شود و حرف زدن ما یعنی دادن اطلاعات و نباید به راحتی آن را خرج کنیم، گفت: اما من در اینجا 4 کد می‌دهم که آمریکایی‌ها متوجه شوند ما تا چه حد به سیستم پیچیده این هواپیما نفوذ کرده‌ایم.



سردار حاجی زاده ادامه داد: زیر مجموعه‌های این هواپیما به دلیل پاره‌ای از اشکالات فنی در اکتبر 2010 مطابق با 25 مهر 1389 در کالیفرنیا بوده، سپس این هواپیما پس از اصلاح و تست‌های پروازی در نوامبر 2010 مطابق با 28 آبان 1389 به قندهار آمده و پرواز داشته که ظاهراً در آن زمان نیز یک‌سری اشکالاتی که نتوانسته‌اند آن را برطرف کنند، مشاهده شده است .

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تصریح کرد: زیر مجموعه‌های این پهپاد همچنین دوباره در دسامبر 2010 برای رفع اشکالات جدید به فرودگاهی نزدیک لس‌انجلس برده شده و پس از انجام عملیات اصلاح و تست‌های پروازی و زیر سیستم‌ها که همان سنسورها و تجهیزات این هواپیما است، مجدداً به قندهار بازگردانده شده است.



وی با بیان اینکه ما تمام اطلاعات و نرم افزار این هواپیما را بدست آورده‌ایم، تأکید کرد: این هواپیما همچنین در دو هفته قبل از کشته شدن بن لادن در محل کشته شدن این فرد در پاکستان پرواز داشته است.

این اظهارات فرمانده نیروی هوافضای سپاه به سرعت در صدر اخبار جهان قرار گرفت.

 شبکه «راشاتودی» روسیه، با اشاره به بخشی از سخنان سردار حاجی زاده، گفت که پیشتر پنتاگون اعلام کرده بود امنیت این پهپاد مانع نفوذ مهندسان ایرانی به فناوری آن می‌شود.

روزنامه‌ انگلیسی «گاردین» و شبکه آمریکایی «فاکس‌نیوز» نیز با انتشار بازتاب این خبر عنوان کردند که ایران ساخت نسخه هواپیمای جاسوسی آمریکا را آغاز کرده است.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید از ایران خواست تا هواپیمای جاسوسی و بدون سرنشین این کشور که در آسمان ایران به زمین نشانده شده را پس دهد که با واکنش‌های مختلف در رسانه‌های داخلی آمریکا و بین‌المللی مبنی بر تحقیر آمریکا در برابر جمهوری اسلامی مواجه شد.


این اظهارات اوباما نشان از عجز و ناتوانی در برخورد با این مسأله و شکستی دیگر برای مقامات آمریکایی بود.




 زمان به پرواز در آمدن آر کیو 170

سردار حاجی زاده در خصوص زمان به پرواز در آوردن آر کیو 170 اظهار داشت: آر کیو 170 هواپیمای بدون سرنشین عادی نیست و با به دست آوردن آن اسناد محرمانه زیادی از امریکا به یک‌باره به دست ایران افتاد. یکی از مجموعه این پروژه‌ها ساخت و مهندسی معکوس خود هواپیما بود که بعد از فاز شناسایی کار آن آغاز شده و خوب هم پیش رفته و ما مایل هستیم هر زمان که توانستیم آن را به پرواز در آوریم و اطلاعات تکمیلی را ارائه کنیم. البته زمان بندی برای به پرواز در آوردن آر کیو 170 نزدیک است ولی ما مقداری احتیاط می‌کنیم.

حال پس از گذشت 2سال از شکار دیده‌بان آمریکایی و با توجه به اظهارات  فرماندهان سپاه مبنی بر پیشرفت روزافزون در پروسه معکوس‌سازی این هواپیما، پرواز RQ170 ایرانی در آینده نزدیک می‌تواند شکست بزرگی برای ایالات متحده و هم‌پیمانانش از جمله رژیم صهیونیستی باشد.

اما نکته بسیار مهم که می‌توان به آن اشاره کرد، خنثی شدن توطئه دشمنان نظام جمهوری اسلامی با وجود تکیه بر همه امکانات و پیشرفت‌های نظامی و تسلیحاتی است.  
 
با وجود تحریم‌ها و تلاش‌های بین‌المللی برای به انزوا کشیدن جمهوری اسلامی ایران که با همه بی‌عدالتی‌ها بر ملت ایران تحمیل شده، شاهد موفقیت روز افزون کشورمان در همه عرصه‌ها هستیم.  
 


دستیابی به پهپاد فوق پیشرفته آمریکایی که هنوز مقامات آمریکایی در شوک و حسرت این پهپاد به سر می‌برند تنها نمونه‌ای از  پیشرفت‌های کشورمان در عرصه تسلیحاتی و جنگ‌های الکترونیکی است.
 
چنین موفقیت‌هایی باعث ترس و نگرانی روز افزون دشمنان این آب و خاک خواهد شد تا به هنگام تهدیدات نظامی و به راه انداختن جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی ایران، با تشویش منتظر واکنش مقامات جمهوری اسلامی ایران باشند.  

انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، پهباد ، هواپیما ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
همه باید يكدل ويك صدا درمقابل دشمنان متحد شويم که اين حرف همه ملت ايران است .
Iran (Islamic Republic of)
رزمنده
۰۷:۴۵ ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
افرین ودرود بر فجرافرینها.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۶:۴۲ ۲۰ بهمن ۱۳۹۲
خدا قوت رزمندگان اسلام ..پيش بسوي به تشكيل حگومت مهدوي در سرتاسر كره زمين انشاالله
آخرین اخبار