امروز دوشنبه 14 بهمن 1392 هجری شمسی برابر با 3 فوریه 2014 میلادی و 3 ربیع الثانی 1435 هجری قمری است

 به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، 47 سال پیش در چنین روزی در یک مسابقه دوستانه فوتبال، تیم شاهین  تهران و لوکوموتیو‌ بلغارستان برابر هم قرار  گرفتند و با نتیجه 2-2  مساوی شدند.

 این مسابقه  در تهران با حضور 12 هزار تماشاگر برگزار شد گل‌های  تیم شاهین را ریا‌می در دقیقه 14 و شیر زادگان در دقیقه 35 زد در تیم شاهین طا‌وسی، بیا‌تی،  طاهری، کاشانی، آشتیانی، بهزادی، جاسمیان‌، ‌بیداریان، رضا وطن خواه، عزت اله وطن خواه، شیر زادگان،‌طلانی  و وزیری حضور داشتند.
 
 32 سال پیش در چنین روزی مسابقات تنیس روی میز جام 22 بهمن در سالن شهید دکتر حسن ازدی به پایان رسید در این مسابقات 125 ورزشکار در گروه مردان با یکدیگر به رقابت پرداختند مجید احتشام‌ زاده در رده سنی بزرگسالان اول، حمید برادران دوم و معراج علیزاده سوم شد. در رده سنی جوانان حسین شمیرانی اول، بهمن ‌علیشیان دوم و بهروز کد ‌خدازاده سوم شد.
 
29 سال پیش در چنین روزی چهارمین دوره  مسابقات وزنه برداری بین‌المللی  دهه فجر با شرکت تیم‌های پاکستان، ترکیه، سوریه و 5 تیم از کشورمان آغاز شد. در نخستین روز این مسابقات رقابت های دسته ی 52.56.60 کیلو گرم برگزار شد.
 
در 52 کیلو گرم یورت اردوغان‌ از ترکیه با مجموع 210 کیلو گرم اول احمد بوستانی  از ایران دوم و عابد یوسف از پاکستان سوم شد در این دسته بوستانی‌ با بلند کردن 115 کیلو و 500گرم دردوضرب ، نیم کیلوگرم رکورد جوانان ایران را که متعلق به حسین حکیمیان بود افزایش داد. 

در دسته‌ی 56 کیلوگرم " مجید تبرچی" ازایران در مجموع با 225 کیلوگرم اول و " عادل گل" از ترکیه با 222کیلو و 500گرم دوم شد.

دردسته‌ی 60کیلوگرم "اکبر چگینی" با مجموع 267 کیلو  و 500گرم اول و " محمد آلتون" از ترکیه با مجموع 240کیلوگرم دوم شد.

دریک ضرب " اکبر چگینی" با بلند کردن 123 کیلو و 500  گرم رکورد ایران را که متعلق به " حسن امیری" بود نیم کیلو گرم افزایش داد.

29 سال پیش در چنین روزی ، 67 ورزشکار از 14 استان کشور درمسابقات تنیس روی میز انتخابی دهه فجر شرکت کردند.

این مسابقات در پنج گروه به صورت دو حذفی برگزار شد و در پایان "دارا نصیری" از آذربایجان شرقی اول، امیدعلیزاده از آذربایجان شرقی دوم و حمید معتمدی از کرمانشاه سوم شد.

این مسابقات به سرپرستی "اکبر شیرازی" که از پیشکسوتان ورزش تینس روی میز کشور بود برگزار شد.

28سال پیش در چنین روزی مسابقات بسکتبال قهرمانی جانبازان و معلولین کشور و گرامی داشت دهه فجر آغاز شد. سومین دوره مسابقات دهه فجر از این نظر حائز اهمیت بود که با مسابقات قهرمانی کشور ادغام شده بود.

دراین روز تیم‌های ارومیه، فارس، تبریز، اصفهان و تهران برابر حریفان خود به پیروزی رسیدند و به دوربعد راه یافتند.

این مسابقات به صورت دوره‌ای، سه گروه سه تیمی و یک گروه چهار تیمی و به طور کلی در غالب سیزده تیم در سالن شهید گلاب تهران برگزار شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تقویم ، تاریخ ، ورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار