عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: غرب باید متوجه این مسئله باشد که هرگونه اقدامی خارج از چارچوب توافقنامه ژنو، تعهدات حاصل از این توافقنامه را زیر سوال برده و مطمئنا این مسئله را به چالش می‌کشد.

محمدحسن آصفری عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به دیدار ظریف با جان کری در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: مجلس از آقای ظریف توقع دارد در سفرها و دیدارهایی که در خارج از کشور برگزار می‌شود حتما یک نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی همراه وی باشد.
 
وی در ادامه با اشاره به موضع‌گیری جان‌کری در دیدار با ظریف گفت: این گونه اقدامات و اظهارنظرها بی‌اعتمادی ملت ایران را نسبت به غرب بیش از پیش افزایش می‌دهد.
 
گفتنی است به نقل از رویترز جان کری وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با "محمد‌جواد ظریف" همتای ایرانی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ تاکید کرد: تحریم‌های کنونی علیه تهران ادامه پیدا خواهد کرد.
 
 
آصفری ادامه داد: غرب باید متوجه این مسئله باشد که هرگونه اقدامی خارج از چارچوب توافقنامه ژنو تعهدات حاصل از این توافقنامه را زیر سوال برده و مطمئنا این مسئله را به چالش می‌کشد.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: طبق توافقنامه حاصل، غربی‌ها متعهد شدند که هیچ‌گونه تحریم جدیدی را بر ضد ایران وضع نکنند و همچنین بعد از 6 ماه در مورد لغو تحریم‌ها با ایران گفتگو داشته باشند.
 
وی در ادامه بیان کرد: حال اگر قرار باشد که هم مذاکره کنیم و هم تحریم‌ها را متحمل شویم مطمئنا چنین مسئله‌ای را نخواهیم پذیرفت، ملت ایران نخواهد پذیرفت که زیر بار تحریم‌ها مذاکره کند.
 
نماینده اراک و کمیجان گفت: اگر غربی‌ها بخواهند که ما با آنها مذاکره کنیم و آنها نیز همچنان تحریم‌های خود را ادامه دهند مطمئنا چنین چیزی انجام نخواهد شد.
 
آصفری همچنین با اشاره به بیان مسئله ادامه تحریم‌ها از سوی جان‌کری گفت: اگر غربی‌ها بخواهند تحریم‌های خود را ادامه دهند ما نیز غنی‌سازی را دنبال خواهیم کرد و در این شرایط غرب نیز نمی‌تواند پاسخگوی جهان باشد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: غربی‌ها می‌دانند که تحریم‌ها بر ملت ایران کارساز نبوده و تحت هر شرایطی می‌توانیم جایگزین مناسبی را پیدا کنیم آمریکا به جای اینکه بخواهند این گونه توافقنامه 1+5 را زیر سوال ببرند بهتر است از موضع‌گیری‌های این چنینی دست بردارند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار