معاون برنامه ریزی استانداری کرمانشاه با اشاره یه هدف گذاری 10 میلیارد دلاری برای صادرات از مرزهای استان کرمانشاه، خاطر نشان کرد: اگرچه این هدف گذاری در ابتدا بلند پروازانه به نظر می رسد، اما تحقق آن امکان پذیر است


به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه



بابک دلفانی با تاکید بر اینکه برای تحقق این هدف وجود زیرساختهای فیزیکی و زیربنایی لازم است، یادآوری کرد: علاوه بر این زیرساختها باید فرصت های تجاری و بازار کشور عراق را رصد کنیم تا بتوانیم در عرصه رقابت با سایر کشورهایی که در بازار عراق حضور دارند، پیروز شویم.
وی گفت: با تحقق هدف گذاری 10 میلیارد دلاری صادرات بسیاری از مشکلات و معضلات اقتصادی استان حل خواهد شد.
به گفته این مسئول علاوه بر حل مشکلات اقتصادی، مسائل اجتماعی ناشی از این مشکلات نیز با رونق صادرات و تجارت برطرف می شود، درآمد سرانه مردم افزایش پیدا می کند و معضل بیکاری نیز حل خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به پتانسیلهای استان کرمانشاه برای صادرات، افزود: می توان با استفاده از این پتانسیل ها تجارت استان را رشد داد و باید در نظر داشته باشیم که رشد تجارت رشد تولید را نیز بدنبال خواهد داشت.
معاون برنامه ریزی استانداری کرمانشاه معتقد است، برای افزایش صادرات و تجارت، فعالان اقتصادی مهمترین نقش را بر عهده دارند و دولت فقط نقش تسهیل گری و هدایت را دارد.
دلفانی تصریح کرد: فعالان اقتصادی باید برای توسعه صادرات خود کیفیت کالاها را نیز مد نظر قرار دهند و به یاد داشته باشند کالای بی کیفیت از عرصه رقابت در بازار حذف خواهد شد/.


برچسب ها: کرمانشاه ، صادرات ، فعالان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.