رئیس اداره بهزیستی قاین گفت: طی 9 ماهه سال جاری 347 معلول واجد شرایط از اقلام کمک توانبخشی برخوردار شده‌اند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران،محمد خزاعی اظهار داشت: توانبخشی پاسخی است به نیاز فرد و جامعه نیازی که دربردارنده مفهوم بازگشت فرد به جامعه است.

وی در ارتباط با حوزه توانبخشی بهزیستی قاین، افزود: در 9 ماهه سال جاری 326 نفر از خدمات مستمری ماهانه(کمک هزینه نگهداری) برخوردار شدند.

رئیس اداره بهزیستی قاین تصریح کرد: طی این مدت 159 معلول از انشعاب رایگان آب، برق و گاز برخوردار شده یا برای تخفیف هزینه‌ها معرفی شده‌اند.

خزاعی از برگزاری 12 جلسه کمیسیون پزشکی تشخیص معلولیت در قاین خبر داد و گفت: در 9 ماهه سال جاری 217 پرونده در این کمیسیون بررسی شده است.

وی با بیان این‌که اقلام کمک توانبخشی به 347 معلول واجد شرایط ارائه شده است، اذعان داشت: این اقلام شامل ویلچر، واکر، عصای سفید، تشک مواج، سمعک، باطری سمعک و غیره می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی قاین متذکر شد: طی مدت ذکر شده 368 نفر از جامعه هدف بهزیستی قاین از خدمات کلینیک شنوایی‌سنجی و 100 نفر از خدمات کلینیک فیزیوتراپی این اداره برخوردار شدند.

خزاعی از برگزاری شش جلسه کمیته مناسب‌سازی در قاین خبر داد گفت: برای مناسب‌سازی محیط زندگی دو نفر از معلولان مبلغ 5 میلیون ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به ارائه اقلام بهداشتی به 117 معلول واجد شرایط در قاین، خاطرنشان کرد: به 24 نفر از این معلولان 42 میلیون ریال کمک هزینه درمان پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی قاین ادامه داد: همچنین به 23 نفر از پرستارانی که مسئولیت نگهداری معلولان را بر عهده دارند مبلغ 68 میلیون ریال پرداخت شده است.

خزاعی با بیان این‌که 81 دانش‌آموز معلول زیرپوشش بهزیستی قاین قرار دارند، خاطرنشان کرد: طی 9 ماهه سال جاری یک‌میلیون و 470 هزار ریال کمک هزینه تحصیلی به این افراد ارائه شده است.

وی اضافه کرد: همچنین طی این مدت به 11 دانشجوی زیرپوشش بهزیستی قاین 46 میلیون و 81 هزار ریال کمک هزینه شهریه دانشگاه پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی قاین از معرفی سه نفر برای دریافت پلاک خودرو ویژه معلولان، معرفی پنج نفر به کمیسیون معافیت سربازی و معرفی چهار نفر به کمیسیون بیماران روانی طی 9 ماهه سال جاری خبر داد.

خزاعی اذعان داشت: طی این مدت هشت مرکز اشتغال فردی با هزینه‌کرد 95 میلیون ریال در روستاهای قاین افتتاح شده است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.