اما و اگرهای بارداری با داشتن "بیماری قلبی"

خانم‌هایی که دارای درجه مختلف مشکلات قلبی هستند قبل از بارداری باید زیر نظر پزشک قلب و زنان باشند.

دکتر فریده موحد متخصص زنان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: بیمارانی که دارای مشکلات قلبی هستند را می‌توان به چهار گروه تقسیم‌بندی کرد. 

وی ادامه داد: خانم‌هایی که قصد بارداری دارند و دارای مشکلات قلبی هستند قبل از بارداری باید زیر نظر پزشک قلب و عروق و زنان باشند و اگر پزشک شرایط را مناسب دید، باردار شوند. 

وی خاطرنشان کرد: خانم‌هایی که در گروه یک تقسیم‌بندی می‌شوند از نظر بیماری قلبی هیچ‌گونه نشانه و علامت بیماری قلبی را نشان نمی‌دهد و می‌توانند باردار شوند. 

موحد اظهار داشت: خانم‌هایی که در گروه دو بیماری قلبی قراردارند در حالت عادی علامتی از بیماری قلبی ندارند ولی در فعالیت دچار تنگی‌نفس و احساس فشار و درد می‌کنند این افراد هم می‌توانند باردار شوند. 

وی تشریح کرد: اما خانم‌هایی که در گروه‌های سه و چهار بیماری قلبی تقسیم‌بندی می‌شود به دلیل اینکه شرایط خطرناکی از نظر قلبی دارند اصلا برای باردار شدن توصیه نمی‌شود زیرا خطر مرگ را برای مادر بالا می‌برد. 

وی توصیه کرد: خانم‌هایی که در گروه یک و دو بیماری قلبی قرار دارند و باردار هستند باید در طول دورهٔ بارداری واکسن آنفلوآنزا دریافت کرده و در تماس با افراد مبتلا نباشند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار