رئیس اداره پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی شیراز اجرای صحیح پزشک خانواده را عاملی برای کاهش خوددرمانی و در نهایت صرف هزینه گزاف برای تهیه دارو، دانست.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر کرم توانی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین وظایف برنامه پزشک خانواده ارائه خدمات و مراقبت‌های اولیه بهداشتی است که بدون ارائه این خدمات، استفاده از اصطلاح پزشک خانواده کاری نابه‌جاست.

وی ابراز داشت: اجرای طرح پزشک خانواده در درازمدت منجر به کاهش میزان بیماری‌های مزمن و صرف هزینه‌های مربوط به آن در جامعه می‌شود و لازم به ذکر است که در برنامه پزشک خانواده شهری، ویزیت پزشک خانواده 10 درصد تعرفه و همچنین خدمات درمانی دارویی برای داروهای مورد قبول سازمان‌های بیمه‌گر، رایگان است که فقط حق فنی دریافت می‌شود.

توانی بیان کرد: در صورتی که ارجاع بیمار به سطح دو (پزشک متخصص) از طرف پزشک خانواده خود شخص باشد، بیمار فقط 10 درصد حق ویزیت پزشک متخصص را پرداخت می‌کند و با توجه به این روال انتظار می‌رود که خوددرمانی و در نهایت صرف هزینه گزاف برای تهیه دارو کاهش یابد.

وی گفت: البته تمام این موارد بستگی دارد که بیمار خود را موظف به رفتن نزد پزشک خانواده خود بداند و همچنین برای نیاز به ارجاع تخصصی، به تشخیص و نظر پزشک خانواده خود احترام بگذارد و در نهایت به پزشکان متخصصی مراجعه کند که همکار برنامه پزشک خانواده باشد تا امکان استفاده از خدمات رایگان یا ارزان دارویی محقق شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: شیراز ، دارو ، پزشک ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.