عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با انتقاد از نبود مکانیزم مشخص برای شناسایی افرادی که به آنها سبد کالایی تعلق می گیرد،گفت:عدم پرداخت سبد کالا به خانوارهایی که بالای پانصد هزار تومان درآمد دارند، به دور از عدالت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ موسی الرضا ثروتی در واکنش به عدم ارائه سبد کالایی به خانوارهایی که بالای 500 هزار تومان در ماه درآمد دارند، افزود: به دلیل اینکه در حال حاضر موضوع ارائه سبد کالایی در جامعه مطرح شده و انتظاراتی نیز در بین خانوارها ایجاد کرده است، بنابراین مسئولان باید دراین زمینه پاسخگو باشند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نبود مکانیزم مشخص برای شناسایی افرادی که به آنها سبد کالایی تعلق می گیرد، گفت:متاسفانه به دلیل نبود مکانیزم مشخص به حدود 23 میلیون جمعیت روستایی کشور سبد کالایی، تعلق نخواهد گرفت این در حالی است که حدود چهار میلیون بیکار نیز مشمول دریافت یارانه نمی شوند.

ثروتی گفت: باید پذیرفت که خط تقریبی فقر حدود یک میلیون تومان در شهرها و 800 هزار تومان در روستاها است و کسانی که از این مبالغ دریافتی کمتری دارند به سبد کالایی نیاز دارند بنابراین عدم پرداخت سبد کالا به خانوارهایی که بالای پانصد هزار تومان درآمد دارند، ناعدالتی خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: اگر به خانوارهایی که بالای 500 هزار تومان در ماه درآمد دارند سبد کالای ارائه نشود، بازنشستگان، روستائیان را با وجود نیاز از دریافت این سبد کالایی محروم خواهد شد و طبیعی خواهد بود که آنها به نمایندگان و مسئولان اعتراض خواهند کرد.

ثروتی افزود: با توجه به اینکه دولت منابع کافی برای ارائه سبد کالایی ندارد باید پذیرفت مطرح شدن موضوع ارائه سبد کالایی، کار صحیحی نبود./ب

برچسب ها: دولت ، سبد ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.