طلاق برای والدین پایان حیات یک زندگی است اما برای کودکان شاید پایان رویا‌های شیرین کودکانه‌شان باشد.

 جعفر بای درگفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: اولین ومهمترین قربانی طلاق فرزندان هستند این حادثه تلخ به هر دلیل موجه یا ناموجه والدین برای کودکان فرق چندانی ندارد و تخریب طلاق بر روح و روان آنان باقی است.

وی ادامه داد: طلاق مانند زمین لرزه‌ای است که بنیان خانواده را درهم می‌کوبد. طلاق برای والدین پایان حیات یک زندگی است؛ اما برای کودکان شاید پایان دنیا ورویاهای شیرین آنان باشد و به مراتب برای آنان ناگوارتر است.

آن آسیب شناس در پاسخ به سوال تاثیر سن کودک در طلاق والدین اظهار داشت: کودکان زیر دو سال اگر مکانیزم جانشین را دریافت نمایند با اسیب کمتری مواجه خواهند شد ولی بعد از دو سالگی آسیب جبران ناپذیری بر روح وروان کودک و در دوران نوجوانی باقی می‌گذارد.

برای مثال دربرخی موارد طلاق کودک را سرگردان خیابان‌ها می کند و یا برای تأمین معاش به عنوان فرزندکار اسیرکارگاه‌های تولیدی می‌گردد.

وی در پایان به تاثیر مدیریت صحیح والدین بعد ازطلاق اشاره و خاطر نشان کرد: اگر بعد از حادثه‌ی غم‌انگیز طلاق وضعیت کودکان به درستی مدیریت نشود مشکلات عدیده‌ای را به همراه خواهد داشت ولی اگر این پدیده توسط یکی از والدین به دقت مدیریت گردد ناکامی ناشی از طلاق می‌تواند انگیزه فوق العاده‌ای در روحیه‌ی کودکان ونوجوانان پدید آورد وزمینه‌ی رشد وتعالی او در جامعه گردد.
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار